Один із найбільших виробників круп в Україні, компанія «Терра» з Харківщини, вже продає в мережах різдвяну кутю. Цього року поряд із традиційними видами куті виробник презентував унікальний для українського ринку продукт — «Подарунок до Різдва». У наборі, окрім необхідних інгредієнтів для святкової страви, є також узвар, мед і пряник, який можна розмалювати.
Тепер у різдвяній пропозиції від «Терри» — три продукти для свята: класична крупа з пшеничною основою для куті, кутя «Різдвяний набір» з доповненням у вигляді родзинок, маку та горіхів та «Подарунок до Різдва».
«Цьогоріч ми не збільшували обсяги виробництва наших традиційних різдвяних продуктів, але вирішили запропонувати споживачам новинку, якої ще немає на українському ринку. Ми випустили лімітовану партію — всього 5 тисяч одиниць. Така кількість аргументована тим, що цей продукт ми фактично відпускаємо в мережі за собівартістю, щоб кожен українець мав можливість придбати «Подарунок до Різдва», — розповіла AgroPortal.ua керівник відділу маркетингу компанії «Терра» Інна Панченко.
Торговельні мережі зацікавилися продуктом такого формату, тож «Подарунок до Різдва» можна знайти в «Метро», «Посад», «Рост», «Аргон», «Міда» і, звичайно, в інтернет-магазині. До того ж цього року хлібопекарі через подорожчання всіх складових виробництва відмовилися від випуску різдвяних пряників, тож святкова комбінація від «Терри» займе цю нішу.
Вартість набору «Подарунок до Різдва» складає орієнтовно 180 грн.
Крім того, компанія «Терра» цього року вперше постачає свою кутю до Польщі. Тож українці, які мешкають у цій країні, зможуть знайти в магазинах звичний продукт.
Якщо брати загальний асортимент продукції «Терра», то компанія наразі працює над проєктом постачання граноли і вівсяних пластівців до Японії. Тривають підготовчі процеси, адже цей ринок потребує продуктів із більшим терміном придатності.
А ще в компанії не зупиняються в пошуку і розробці нових продуктів, орієнтуючись на запити ринку — щоб було корисне і легке у споживанні. У «Террі» розповіли, що зараз розробляють відразу декілька продуктів для веганів.
«На внутрішньому ринку ми бачимо зниження продажів супів-гарнірів. Це продукти з доданою вартістю, і українці не готові переплачувати. Тому, очевидно, на ринку зменшується кількість виробників такої продукції. Якщо 2021 року в мережах у цьому сегменті було представлено 11 виробників, то цього року лишилося лише два — «Терра» і «Сто пудов», — розповідає Інна Панченко.
Вона додає, що водночас збільшуються продажі їжі швидкого приготування, і ТМ «GO.TO.VO» демонструє значний ріст. На ринку в цьому сегменті залишилися лише найбільші виробники, хоча значно зросла частка Private Label, що наводить на думку про перспективність даного напряму.
За словами Інни Панченко, наразі виробництво триває в дуже складних умовах, адже є невизначеність із бронюванням, і коли держава анулювала видані працівникам броні, у підприємства повністю зупинилася логістика. Зараз компанію чекає нове випробування — щоб мати право на бронювання частини працівників, потрібно підвищити зарплату до 20+ тис. грн, а це значні витрати, які підприємство має закласти або у собівартість продукції, або ж збанкрутувати. Тому очевидно, що ринок круп’яної продукції чекає на підвищення цін.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua