Українська зернова асоціація закликала організувати якірну стоянку для рейдової перевалки в територіальних водах Румунії.
Про це заявив президент УЗА Микола Горбачьов під час зустрічі, організованої групою Транспортних мереж Генерального Директорату мобільності та транспорту Єврокомісії за участі представників України, Румунії, Молдови та інших країн ЄС, що була присвячена розширенню транспортних можливостей Дунайського шляху, говориться у повідомленні асоціації.
«Організація такого роду перевалки з барж із зерном на великі судна типу Panamax дозволить значно збільшити пропускну здатність Дунайського шляху для експорту українського зерна», — вважають в УЗА.
За попередніми оцінками, дунайські порти України можуть вдвічі збільшити експорт зерна завдяки цьому рішенню — з 2 млн т до 4 млн т.
Також у межах зустрічі обговорили можливість розведення заходу та виходу з українських дунайських портів — баржі заходитимуть під завантаження через українське гирло Бистре, а виходитимуть у Чорне море через румунський Сулінський канал.
Зазначається, що з’явилась можливість використання більших суден, які могли б проходити Сулінським каналом, зокрема було протестовано рух судна дедвейтом 24 тис. т.
Президент УЗА наголосив на перевагах такого рішення:
Окрім того, румунська сторона одночасно збільшить для себе доходи від портових зборів та розвантажить безпосередньо свої порти, оскільки зерновози не будуть потребувати причалу.
«Також у межах зустрічі Дунайського кластеру генеральний директор Залізниці Молдови Олег Тофілат заявив, що молдовська сторона готова знизити тарифи для транзиту українського зерна її територією до рівня української залізниці. Таке рішення також дозволить розвиватися і молдовському порту в Джурджулештах», — додали у УЗА.