«Укрзалізниця» планує до кінця року змінити модель тарифоутворення.
Про це в інтерв’ю Forbes Ukraine заявив голова правління «Укрзалізниці» Євген Лященко.
Він розповів, що порівняно з минулим роком експорт зернових культур залізницею зріс на 43%.
«Це важливо для стабілізації економіки країни та фінансового стану компанії. Зернові, залізна та марганцева руда — це 81% наших експортних перевезень, і завдяки цьому до початку червня «Укрзалізниці» вдалося зберегти статус прибуткової компанії», — зазначив Лященко.
За його словами, у червні спостерігається інша динаміка. За п’ять місяців Україна фактично вивезла старий урожай, і обсяги перевезення зернових значно впали. Також зменшився експорт продукції металургії та залізорудної промисловості через обмеження електропостачання.
«Натомість спостерігаємо зростання обсягів перевезень позакласних — збиткових для нас — вантажів, що є викликом для фінансової стабільності компанії», — сказав Лященко.
За його словами, 2024 року планується не підвищення вантажних тарифів, а їхня гармонізація. Це передбачає повну зміну моделі розрахунків. Серед пропозицій: запровадження єдиного тарифу на порожні вагони та поділ перевезень за класами залежно від технології, а не від особливостей продукту або бізнесу, який замовляє вагони.
Лященко наголосив, що гармонізація тарифів може принести компанії додаткові 3-4 млрд грн до кінця року залежно від терміну затвердження урядом.
«Для бізнесу витрати можуть зрости приблизно на 7%», — додав він.