Угода про лібералізацію вантажних перевезень з ЄС дуже важлива для України, тому зміни не мають обмежувати українських перевізників.
Про це заявив заступник міністра інфраструктури Сергій Деркач під час зустрічі українсько-польської міжурядової комісії у Львові.
«Позиція Єврокомісії: продовжити угоду, але додати до неї окремі зміни. Єврокомісія збирає пропозиції від інших країн-членів ЄС. Після цього ми направимо наші коментарі щодо всіх пунктів. Ключове — жодні зміни не мають обмежувати наших перевізників, а будь-які нові критерії мають бути прозорими, зрозумілими та вимірюваними», — написав Деркач у Facebook.
Водночас, за його словами, проблемним питанням лишається призупинення реєстрації в «єЧерзі» на пункті пропуску «Нижанковичі – Мальховіце» (це пілот, який запустили у січні в межах розблокування кордону перевізниками). Сьогодні там у фізичній черзі перебуває 800 вантажівок. Черга на дорозі складає 8 днів за умови стабільної роботи пункту пропуску. Така черга створює незручності як водіям, так і місцевим мешканцям. Це яскравий приклад, чому «єЧерга» потрібна.
«Окрім цього, порушив питання штрафів до українських компаній, що перевозять товари своїм автопарком, а не наймають окремого перевізника. Наразі склалась ситуація, коли польська інспеція затримує та виписує штрафи за такі перевезення. Формальна причина – невідповідність перекладів угоди про лібералізацію між нашими сторонами. Звернувся до колег не допускати таких випадків, а законність таких перевезень обговоримо, коли будемо продовжувати угоду», — додав Деркач.
І додав, що уряд фіналізує з польською стороною текст угоди про спільний митний та прикордонний контроль. Наразі сторони мають провести ще одну зустріч, після чого Польща направить текст для зворотного зв’язку до Єврокомісії.