Споживачі економлять. 59% респондентів купують у продуктових магазинах лише найнеобхідніше, щоб зменшити витрати.
Про це йдеться у дослідженні NielsenIQ Ukraine та RAU, пише НВ. Бізнес.
Якщо у березні минулого року, за місяць після повномасштабного російського вторгнення, у Києві працював тільки кожен другий магазин, то в жовтні — вже 90% від їхньої довоєнної кількості,
Згідно дослідження, магазини з низькими цінами обирають 41% споживачів, акційні товари шукають і купують 40% опитаних. Покупці кажуть, що найбільше їх зараз приваблюють знижки (77% респондентів) та накопичення балів (64%). А от миттєвий подарунок (22%) та розіграш (13%) цікавлять менше.
«Звертати увагу на ціни споживачі мусять через високий рівень продуктової інфляції. За даними Державної служби статистики, у жовтні продукти харчування та безалкогольні напої здорожчали на 36% порівняно з аналогічним місяцем минулого року. Рекордсменом стали яйця, які виросли в ціні на 81%. Цього року, за прогнозами уряду, інфляція має скласти 22,5%. Більша частина, а це 72% опитаних представників бізнесу, прогнозують цьогорічне зростання цін на 21-30%», — йдеться у матеріалі.
Однак середній чек зростає, що насамперед пов’язано із продуктовою інфляцією. Найбільший він в Одесі — 281 грн, що на 16,5% більше, ніж у листопаді 2021 року. В Києві він склав 273 грн (+35,8%), у Вінниці — 247 грн (+30,5%), у Житомирі — 244 грн (+33,1%), у Харкові — 228 грн (+22,7%), а у Львові — 221 грн (+23,6%).