Негативний ефект від блокування автомобільних пунктів пропуску на кордоні України і Європейського Союзу виявлятиметься і в наступні роки через зрив довгострокових контрактів.
Таку думку висловила перша заступниця голови Комітету ВР з питань транспорту та інфраструктури Юлія Клименко на брифінгу в «Медіацентрі Україна — Укрінформ».
За її словами, кожен зайвий день простою вантажівки біля кордону внаслідок блокування пунктів пропуску польськими перевізниками, яке триває уже четвертий тиждень, коштує українському бізнесу близько €300. Проте значно більших збитків завдає неможливість прогнозувати терміни постачання товарів.
«Це прямі збитки для бізнесу. А також є непрямі збитки — коли ви не можете відповідно до підписаного контракту забезпечити постачання товарів вчасно. Або навпаки — завезти товар, який ви купили десь, вчасно на територію України. Це непрямі збитки, які ми побачимо з вами і в 2024, і в 2025 році кількістю скорочених контрактів з Україною і з українськими виробниками», — зауважила вона.
Клименко прогнозує, що, оскільки європейські виробники та європейські покупці не можуть чекати по 2-3 тижні в невідомих обставинах, контракти з українськими фірмами будуть розриватися або не перепідписуватися.
«І тому ми значно втратимо в економіці — оскільки немає стабільних постачань в Україні, і їх неможливо порахувати. Це непрямі наслідки, які не можна обрахувати, але вони будуть значними», — підсумувала експерт.