Про це повідомили аналітики Української плодоовочевої асоціації (УПОА) на своїй сторінці в соцмережі Facebook.
Як зазначається, експорт картоплі в сезоні 2017/18 років (червень-травень) сягнув майже 22 тис. т, що в 3,2 рази більше, ніж в попередньому сезоні, коли було експортовано 6,8 тис. т картоплі.
«Експорт картоплі лишається незначним порівняно до загального виробництва, однак для професійних виробників, які націлені на розвиток цього бізнесу, експорт є важливою можливістю заробити більше», — відзначають аналітики асоціації.
В той же час фахівці зауважують, що експорт картоплі і далі, переважно, зосереджений і обмежений країнами СНД: Білоруссю, Молдовою, Грузією, Азербайджаном тощо.
«Перші тестові поставки картоплі до Катару та країн ЄС дають певну надію, однак свіжа картопля — це відносно дешевий продукт, тому транспортна складова в ціні є дуже значною. Саме тому, для розвитку експорту картоплі, потрібно розробляти можливості переробки продукції. Адже саме в картоплярстві, переважна більшість продукції експортується саме у вигляді перероблених продуктів, таких як заморожена картопля фрі, картопляні чіпси, крохмаль, картопляне борошно, тощо», — зазначають аналітики УПОА.
Говорячи про перспективи нового сезону, в асоціації відзначають, що вони є не дуже хорошими, адже професійні виробники картоплі в Україні масово скорочують площі, або взагалі відмовляються від цього бізнеса.
«Основна причина така сама — експортувати свіжу картоплю не дуже вигідно, а внутрішній ринок знаходиться в стадії стагнації — споживання продукції падає, а ціни вже котрий рік поспіль, лишаються низькими. В той же час, витрати на виробництво продукції постійно зростають», — йдеться в повідомленні.
Враховуючи всі ці фактори, фахівці говорять про перспективу суттєвого зниження виробництва картоплі професійними картоплярами, що може призвести до суттєвого зростання внутрішніх цін, і зробить експорт не дуже привабливим для виробників. Крім того, в поточному році очікується збільшення обсягів переробки картоплі внаслідок відкриття кількох нових переробних підприємств, що буде також сприяти підтримці внутрішнього попиту на картоплю.