Про це AgroPortal.ua повідомив голова Української асоціації аграрного експорту (УААЕ) Дмитро Крошка.
«Цей рік для фруктів і ягід виявився дуже складним через погодні умови. Пов’язано це з градом, який надзвичайно зашкодив садам, адже в Україні не існує захищених від цієї стихії виробництв. Тому досягнення двох років можуть бути знищені протягом кількох хвилин. По-друге, занадто висока вологість спровокувала втрату товарної якості плодів. За рахунок складного літа через погодні умови ми дійсно зазнали втрат по раннім фруктам, і пропозиція, наприклад, по літньому яблуку, була надзвичайно обмежена, що спровокувало ріст ціни і зростання попиту», — зазначає експерт.
За його словами, сьогодні відчувається дефіцит якісних фруктів, і на полицях супермаркетів зустрічається багато ушкодженого яблука.
«Ціна ж поряд із цим доволі серйозна, дешевше 20 грн/кг не знайти. Але після того як на початку вересня почали збирати середньостиглі сорти, а зараз вже й пізні сорти яблук, найближчим часом очікуємо на зниження ціни. Проте не всі виробники поспішають із реалізацією. Знаючи, що на ринку буде дефіцит якісного яблука, намагатимуться максимально відтягувати продаж», — розповідає Дмитро Крошка.
Він зазначає, що завдання українських виробників полягає в тому, щоб у цьому році не допустити втрат експортних позицій і залишитись стабільним партнером для іноземних компаній: «Ми маємо знаходитись на тих ринках, куди вже вийшли, і намагатися розширити географію експорту. Для експортерів головною метою має бути збереження репутації, яка вже склалася на міжнародному ринку. Наприклад, по яблуку ми вже торгуємося у ціні вище, ніж польське яблуко. Нам вистачило року, щоб перестати конкурувати з поляками за ціною. Зараз українське яблуко торгується в ціновому сегменті розвинутих країн — Франції, Італії, а польське яблуко залишається найдешевшим».
За його словами, подібний підхід і стратегія працює, але вона не може з’явитися з повітря, це результат системної роботи 24/7 365 днів на рік. Також Дмитро Крошка радить виробникам-експортерам звертати увагу на питання якості продукції та пам’ятати, що вибудовуючи власні бізнес-відносини на міжнародному ринку, кожен також формує репутацію всієї країни.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua