У потрібному місці
Перше, що варто взяти до уваги при написанні креативного резюме, — посаду, на яку ви претендуєте. Якщо це креативний директор, виконавчий продюсер фестивалю творчої молоді або графічний дизайнер, — творчий підхід доречний, більш того, від пошукача навіть чекають нестандартного ходу і портфоліо робіт. Якщо ж ви претендуєте на посаду начальника складу або бухгалтера, — кадровий відділ навряд чи оцінить «нестандарт». Кому потрібно створювати портфоліо?
Якщо компанія, куди ви надсилаєте резюме, консервативна або таким є її керівник, то не варто надмірно жартувати чи креативити — можуть неправильно зрозуміти. Також не слід розсилати оригінальні резюме «віялом» — на багатьох сайтах стоять фільтри стандартів, і ваша творчість може просто їх не пройти.
Якщо ви хочете відійти від стандартів
Не переборщіть зі спецефектами: відеопрезентація, велика кількість графіки та ілюстрацій — це цікаво, але якщо завантажується дуже довго, ризикуєте втратити інтерес до своєї особи на 50-ти відсотках. Цінуйте час роботодавця.
Не зловживайте зміною кольору, шрифту, великими літерами — це відволікає, а іноді й дратує.
Посилання, що вискакують, формат кола, інфографіка — це красиво, але врахуйте, що резюме будуть роздруковувати, і вся Ваша задумка повинна вміститися на стандартному аркуші А4.
Гумор — добре, але в міру. Якщо якась фраза викличе у HR усмішку — вас точно запам'ятають, якщо резюме буде складатися із суцільних дотепів — теж, але, швидше за все, з позначкою «не зв'язуватися».
Уникайте банальностей на кшталт «я — той, кого ви шукаєте» або «СММ-ник 80-го рівня» — це не смішно, а дивно. І не забувайте, що стародавні греки колись сказали: останній і найвищий дар богів людині — почуття міри.
Продумайте самопрезентацію таким чином, щоб вона не збила з пантелику роботодавця. Розташування елементів повинно дозволяти протягом 6-7 секунд (а саме стільки рекрутер переглядає резюме) знайти потрібну інформацію, наприклад, контакти, досвід роботи, навички, очікуваний рівень заробітної плати.
У жодному разі не доручайте креатив комусь іншому: якщо ви — художник-аніматор або більд-редактор, а резюме за вас робив товариш, це буде свідчити про недостатню кваліфікацію.
Найголовніше — пам'ятайте приказку: «На колір і смак товариш не всяк». Так, наприклад, у корпораціях часто використовують техніку для фільтрації: вся потрібна інформація зчитується, а резюме, які не пройшли «перевірку», автоматично відправляються в кошик, і тут оригінальність подачі — другорядна. А от у рекламній агенції, скоріш за все, звернуть увагу на нестандартний підхід до подачі резюме.
І ще: креативне резюме може стати перевагою у відборі серед рівних кандидатів, головне ж при влаштуванні на роботу — все-таки професійні якості.
AgroPortal.ua за матеріалами Міжнародного кадрового порталу hh.ua