Прихильники дрес-коду зазначають, що єдиний стиль одягу або хоча б елементи корпоративного стилю можуть сприятливо вплинути як на рівень залученості співробітників, так і на задоволеність клієнтів. Противники, навпаки, схильні відносити дрес-код до вимог, що обмежують свободу співробітників, їхню можливість самовираження. Є й інші думки, які зазначають, що дрес-код доречний лише в деяких випадках. Яка ж в Україні ситуація з дрес-кодом у компаніях, і як правила дрес-коду співвідносяться з тим, що співробітники самі вважають за краще носити на роботу?
57% учасників опитування зазначили, що в їхніх компаніях відсутній дрес-код. У чверті опитаних існують негласні правила щодо стилю одягу і зовнішнього вигляду співробітників. Дрес-код зафіксований у корпоративному кодексі компаній 17% опитаних.
Серед тих, хто працює у компаніях без дрес-коду, 83% хотіли б, аби все так і залишалося. Водночас 16% респондентів відповіли, що хотіли б, аби дрес-код було впроваджено.
Ті ж, у кого в компаніях передбачений дрес-код, зазначають, що за його дотриманням стежать не дуже суворо (68%) або ж і зовсім не стежать (20%). Тільки 12% опитаних заявили, що за недотримання правил стилю одягу і зовнішнього вигляду співробітника чекають певні санкції.
За недотримання правил дрес-коду співробітникам в основному загрожує зауваження (так зазначили 84% опитаних). 5% заявили, що в їхніх компаніях за порушення цих правил штрафують. 2% говорять, що за жорстке або систематичне недотримання правил дрес-коду в їхніх компаніях навіть можуть звільнити. Ще 2% сказали, що таким співробітникам загрожує офіційна догана.
Якщо говорити про те, що саме регламентується дрес-кодом, то він в основному передбачає, який фасон одягу мають носити співробітники. 33% респондентів зазначили, що в їхніх компаніях заборонені татуювання, пірсинг, дреди та інші прояви нестандартної зовнішності. Приблизно стільки ж повідомили, що дрес-кодом регулюється кольорова гама одягу. У 22% — у дрес-коді прописані правила допустимого макіяжу, у 21% — кількість аксесуарів, у 15% — використання парфумів.
Варто відзначити, дрес-код далеко не завжди означає, що в офіс доведеться приходити виключно у діловому одязі. Найпоширеніші стилі одягу, зафіксовані в дрес-коді співробітників, які взяли участь в опитуванні, — casual (36%) і smart casual (37%). В офісному діловому стилі на роботу потрібно приходити 23% респондентів.
Дані опитування показують, що судячи зі співвідношення стилю одягу співробітників, що допускається політикою компанії, і стилю, найкомфортнішого для них, більшість вибирають компанію з тим дрес-кодом, який їм є білтьш комфортним.
У деяких випадках допускається вільний дрес-код. У 38% опитаних вільним від дрес-коду днем є п'ятниця. 32% респондентів говорять, що в їхніх компаніях не дотримуватися дрес-коду дозволено співробітникам, які не взаємодіють з клієнтами і партнерами. У 18% опитаних вільний дрес-код вводиться у літній період, коли на вулиці спекотно.
Таким чином, відсутність дрес-коду — більш поширена ситуація, ніж його наявність у компанії. А там, де він все-таки є, — перевага на боці стилів casual або smart casual. Найчастіше дрес-код регулює фасон одягу. В основному за дотриманням дрес-коду стежать, але не суворо, і за недотримання правил зовнішнього вигляду співробітник найімовірніше отримає лише зауваження. Однак щоб не піддаватися стресу щоранку перед походом на роботу, багато співробітників вибирають роботу з тим стилем одягу в дрес-коді, який вони вважали б за краще для роботи навіть без наявності прописаних правил.
AgroPortal.ua за матеріалами Міжнародного кадрового порталу hh.ua