Про це у своєму блозі на Медіцентрі «Магістраль» написав директор з економіки та фінансів АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.
«Нині зерно потроху витісняє руду. Тенденцію підтверджують цифри: якщо питома вага продукції ГМК у перевезеннях «Укрзалізниці» за останні 8 років зменшилася на 10%, то частка зернових, навпаки, зросла на ті ж 10%», — сказав він.
Рязанцев додав, що аграрії можуть наздогнати та перегнати ГМК в обсягах валютного виторгу для України. Зараз тонна пшениці на світовому ринку коштує 220 доларів, а залізної руди — $ 68. Якщо перевозити обидва вантажі у однаковій кількості, валютний виторг від перевезення зерна для країни буде у 3,2 раза більшим.
«Враховуючи те, що доходна ставка перевезення руди «Укрзалізницею» в середньому становить за 10 ткм 1736 грн, а зернових — 2817 грн, тобто менша на 60%, «Укрзалізниця» буде максимально економічно вмотивована якнайшвидше перейти на збільшення обсягів перевезення зернових. Що загалом відповідатиме й інтересам держави, оскільки від додаткового експорту такої кількості зернових валютна виручка буде більша на $4,5 млрд. Такі цифри не залишають сумнівів при виборі пріоритетів розвитку», — підкреслив він.