Про це повідомив директор з економіки та фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев, говориться у повідомленні підприємства.
За словами Рязанцева, обсяги перевезень зернових зростали швидшими темпами, ніж робочий парк зерновозів «Укрзалізниці».
«У 2017 році робочий парк зерновозів збільшили в середньому за добу на 11,7% або 2 тисячі вагонів. Кількість навантажених в середньому за добу вагонів зросла на 14,7%, що свідчить про підвищення ефективності використання робочого парку зерновозів. Факти свідчать про те, що «Укрзалізниця» покращила свою роботу з перевезення зерна, і звинувачення, що лунають на адресу компанії, — безпідставні», — сказав Рязанцев.
Натомість в «Укрзалізниці» відзначають неефективне використання рухомого складу вантажовідправниками та іншими учасниками логістичного процесу. Як зазначив директор філії «Центр транспортної логістики» (ЦТЛ) ПАТ «Укрзалізниця» Сергій Підгородецький, у середньому на припортових станціях Великої Одеси щодоби в очікуванні вивантаження простоює 4500 — 5000 вагонів із збіжжям, а середній простій зерновоза сягає 12 — 14 діб.
«Відправники вантажів намагаються швидко заповнити планами та заявками всю пропускну здатність станцій, не враховуючи при цьому реальну кількість вантажів на елеваторі, навантажувальні спроможності елеваторів та портів. У результаті Укрзалізниця зазнає значних збитків через використання вагонів як складів на колесах», — зазначив Підгородецький.
За словами керівника ЦТЛ, виходом з цієї ситуації бачиться організація завчасного планування.
«З 53 тисяч заявок на перевезення тільки одна тисяча замовлень зроблена завчасно та згідно з інструкціями організації перевезення вантажів. Левова частка клієнтів працюють у авральному режимі, що ускладнює роботу залізничників та уповільнює перевезення вантажів», — прокоментував Підгородецький.
За його словами, для покращення перевізного процесу зернотрейдерам варто розвивати свою інфраструктуру, навантажувальні можливості відправних пунктів та збільшення приватного парку зерновозів.