Україна збільшила випуск ріпакової олії на 74%

03 травня 2018, 12:17 4635

Поточний маркетинговий рік характеризується скороченням виробництва олії соняшникової нерафінованої через зменшення валового збору насіння соняшнику урожаю 2017 року та відповідно його переробки.

Про це йдеться у повідомленні асоціації «Укроліяпром».

Як зазначається, виробництво соняшникової олії нерафінованої (з урахуванням олійниць) скоротилося на 7,3% до 3,36 млн т, без олійниць — на 10%, до 3 млн т.

При цьому, продовжується зростання виробництва олії соняшникової рафінованої — 101%.

«За звітний період виробництво маргаринової продукції та жирів спецпризначення зросло на 14,6%, майонезу та соусів — на 5,2%. Обсяги виробництва соєвої олії зросли на 23,1%, ріпакової олії — на 73,7% у порівнянні з відповідним періодом минулого маркетингового року, але ці обсяги незначні (особливо це стосується ріпакової олії) через вивезення сировини за межі України», — повідомляють в асоціації.

За підсумками вересня-березня 2017/18 МР, незважаючи на скорочення виробництва, Україна залишається найбільшим виробником та експортером олії соняшникової, констатуют в «Укроліяпромі».

«Олія соняшникова експортується у понад 120 країн світу. Основними споживачами української олії на світовому ринку у поточному маркетинговому році залишаються: Індія (44.7%); ЄС (26,2%), Китай  (10%), Ірак (4,2%)», — говориться у повідомленні.

Особливу увагу привертає зростання виробництва та експорту олії соняшникової рафінованої, вважають в асоціації. Основними споживачами української соняшникової рафінованої олії на світовому ринку стали країни ЄС (19,4%), Малайзія (16,1%), Йорданія (9,1%). У поточному маркетинговому році зростає експорт рафінованої соняшникової олії до США (2,4%).

«Основними країнами-імпортерами українського соняшникового шроту є: ЄС (58%);  Білорусь (12,0%); Туреччина (5,9%); Марокко (4,9%), тощо. Основними споживачами української ріпакової олії є країни ЄС (86%) та Китай (20%). Олія соєва експортується з України до країн ЄС (43,7%), Китаю (19,2%), Індії (12,6%) та інших країн світу. Основними споживачами українського соєвого шроту є країни СНД (47,5%) та країни ЄС (32%)», — додали в асоціації.

Маргаринова продукція та жири спецпризначення експортуються з України до країн СНД (36,4%), країн ЄС (31%), країн Близького Сходу (9,4%), а також до інших країн світу, підсумували в «Укроліяпромі».