Ставки фрахту на перевезення зерна з річкових портів Дунаю минулого тижня підвищилися. Ставки транспортування з глибоководних портів Одеси для «хендісайзів» продовжували знижуватися, тоді як у сегменті «панамаксів» — залишилися без змін.
Про це повідомляє Українська зернова асоціація з посиланням на дані компанії Atria Brokers.
Станом на 7 грудня ставки на перевезення кукурудзи «коустерами» 6000 т з портів Рені та Ізмаїл у напрямку Іспанії підвищилися на 5-6 $/т — до 46-48 $/т, східного узбережжя Італії — на 3 $/т до 41-43 $/т. На 2 $/т подорожчав фрахт до Мармари (29 $/т), східного узбережжя Греції (32-34 $/т), східного Середземномор’я (38-40 $/т) та іспанської Севільї (48-50 $/т). Ставки у напрямку Ізраїлю залишилися без змін — на рівні 43-46 $/т. Зростання ставок було зумовлено збільшенням попиту.
Фрахт на перевезення кукурудзи «хендісайзами» за всіма основними напрямками знизився на 2 $/т і становив 37-38 $/т у напрямку середземноморського узбережжя Єгипту, 39-40 $/т — Італії, 41-42 $/т — середземноморського узбережжя Іспанії, 42-43 $/т — Тунісу.
Водночас фрахт на перевезення кукурудзи «панамаксами» з портів Одеси, Південного та Чорноморська залишився без змін: до Китаю — 75-78 $/т, середземноморського узбережжя Іспанії — 45-47 $/т.
Ставки на перевезення кукурудзи баржами на Констанцу залишилися на рівні попереднього тижня — 21-22 €/т, тоді як для соняшнику ставки на Русе/Сілістра становили близько 30 €/т.