Ставки фрахту на зернові відвантаження за межі України минулого тижня знизилися в усіх сегментах фрахтового ринку на тлі існуючого дефіциту попиту.
Про це повідомляє «Українська зернова асоціація» з посиланням на дані компанії ASAP.
Так, ставки фрахту для «панамаксів» з українських глибоководних портів до південного Китаю та південного В’єтнаму впали на 1-2 $/т і становлять 56 $/т і 54 $/т відповідно, ставки у напрямку Бангладеш демонструють таку ж негативну динаміку і впали до 54 $/т.
Торгову активність у сегменті «хендісайзів» можна назвати найжвавішою порівняно з іншими сегментами фрахтового ринку, однак і він все ще страждає від нестачі твердих замовлень, і ставки продовжують падати. Так, фрахтові ставки до східного Середземномор’я впали на 1-2 $/т, до 25 $/т, до Тунісу — на 0,5 $/т, до 34-35 $/т. Вартість транспортування партії кукурудзи «хендісайзом» до Іспанії знизилася на 1 $/т, до 28-29$/т. При цьому вантажоперевезення з глибоководних портів на східне узбережжя Італії залишаються стабільними і становлять 27-28 $/т.
У сегменті «костерів» ставки фрахту впали ще на 1-3 $/т в усіх напрямках. Вартість фрахту 6000 т кукурудзи з річкових портів Дунаю до Мармари знизилася до 18-19 $/т; до східної Греції та східного Середземномор’я — до 21-22 $/т і 24-25$/т відповідно. Відвантаження тієї ж партії вантажу до Ізраїлю становить 31-32 $/т, до східного узбережжя Італії та Іспанії — 28-30 $/т і 32-33 $/т відповідно.
Ситуація все ще залишає бажати кращого для власників барж, які працюють на українському Дунаї. На тлі існуючого дефіциту вантажів фрахт баржі з кукурудзою до Констанци впав на 0,5 $/т, до 10 $/т. Така ж негативна динаміка спостерігається для соняшнику: фрахт на баржі до Русе чи Сілістри впав до 16 $/т.