Cтавки фрахту на перевезення зерна з України в більшості випадків залишаються стабільними, однак власникам «костерів» і барж все ж вдалося їх дещо підняти через пожвавлення торгової активності на ринку.
Про це повідомляє Українська зернова асоціація з посиланням на дані Atria Brokers.
Таким чином, ставки в сегменті «панамаксів» залишаються на рівні минулого тижня. Фрахт для транспортування партії кукурудзи або пшениці з глибоководних портів Одеси до південного Китаю залишається на рівні 52-54 $/т; ті ж самі ставки спостерігаються в напрямку Бангладеш. Фрахт судна «панамакс» з пшеницею або кукурудзою до південного В’єтнаму тримається на рівні 50-52 $/т.
У сегменті «хендісайзів» фрахт судна із кукурудзою з глибоководних портів Одеси до східного Середземномор’я закріплено на рівні 21-22 $/т. Ставки фрахту для транспортування тієї ж партії вантажу до Іспанії та східного узбережжя Італії становлять 24-25 $/т і 23-24 $/т відповідно. Фрахт «хендісайзів» до Тунісу тримається на рівні 24-25 $/т.
Що стосується «костерів», то фрахт судна з дедвейтом 5-6 тис. т із кукурудзою з українських портів Дунаю до Мармари та східного узбережжя Греції зріс на 1-2 $/т, до 17-18 $/т і 20-22 $/т відповідно. Для напрямківх східного Середземномор’я відповідні ставки становлять 21-22 $/т. Фрахт цих суден до ізраїльських портів зріс на 2 $/т, до 28-29 $/т. Між тим, ставки залишаються незмінними щодо напрямків східного узбережжя Італії та Іспанії — на рівні 26-27 $/т і 28-29 $/т відповідно.
Фрахтові ставки для барж продовжують зростати: для перевезення кукурудзи з Рені/Ізмаїл до Констанци вони зросли на 1 €/т, до 12 €/т. Ставки фрахту для партії насіння соняшнику з Рені/Ізмаїл до Русе/Сілістри зросли на 1 €/т, до 19 €/т.