Вчителі, керівники шкіл, батьки, експерти та представники відомих виробників молочних продуктів підтримали ініціативу щодо підвищення обізнаності учнів з питань раціонального харчування, свідомого споживання та здорового способу життя  завдяки проекту «Три молочні продукти на день».

Про це йшлося під час круглого столу, який прошов 23 січня 2018 р. у Міністерстві освіти та науки України, говориться у повідомленні асоціації «Український клуб аграрного бізнесу».

Як зазначається, ідею популяризації здорового харчування школярів підтримали «Данон», PepsiCo, «Лакталіс», «Пат Бель Шостка», а також Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Інститут модернізації змісту освіти в рамках ініціативи асоціації «Український клуб аграрного бізнесу».

Керівник відділу тестувань «Науково-дослідницького центру незалежних споживчих експертиз «Тест» Ніна Кільдій зазначила, що харчування є ключовим фактором впливу на здоров'я людини.

«Саме склад продуктів, їхній вибір, поєднання елементів та раціон школяра — основа здоров'я людини, її довголіття. Навіть заміна виробниками складників молочних продуктів може призвести до шкідливого впливу на організм, тому школярам і дорослим важливо знати, що входить до складу товарів, які вони купують у магазинах та споживають щодня», — сказала вона.

Заступник директора департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України Наталія Бєскова зазначила, що здорова дитина та свідомий громадянин — одна зі складових нової української школи, здоров'язбережувальна компетентність учня є однією з ключових.

Обговорення досягнень багаторічної роботи серед педагогів — вчителів, керівників шкіл — велося навколо таких важливих тем, як створення сприятливого середовища для учнів та батьків у закладах освіти. Результатами стала щоденна робота з учнями, проекти та уроки, що спрямовані на виховання свідомого ставлення до харчування та способу життя.

Вчителі та керівники шкіл м. Києва розповіли про інтегрування теми харчування в предмети, які вивчають учні, — основи здоров'я, фізичне та трудове виховання, як це здійснено у гімназії «Гармонія», у якій є територія «Я — сам», де діти навчаються обирати та готувати страви, створюють скульптурні та архітектурні твори, присвячені харчуванню. У школі-дитсадку «Лісова казка» та гімназії «Апогей» вже багато років на основі уроків відбуваються конкурси та фестивалі, що присвячені формуванню споживчої культури, проводиться просвітницька робота з батьками, як це також відбувається і у спеціалізованій школі № 181 ім. І. Кудрі та ЗОШ № 2 у м. Вишневе.

Педагоги висловили побажання продовжувати таке партнерство між виробниками молочних продуктів та школами, щоб зміцнювати культуру здорового харчування дітей, починаючи з молодшого шкільного віку.

Важливим акцентом круглого столу стало бачення просвітництва щодо споживання молочних продуктів з боку виробників. Адже, за даними ВООЗ, в Україні населення споживає молока на 13% менше світової норми, що призводить до недостачі кальцію та інших важливих мікроелементів в організмі. Натомість українці споживають на 11% більше цукру та солі, що шкідливо. Тому виробники молочних продуктів заклали в основу просвітницької роботи філософію тривалості життя та якості споживання й об'єднали свої зусилля у проекті «Три молочні продукти на день».

Питання потреб школи та інтересів батьків порушила освітня батьківська рада м. Ірпеня, яка закликала до поширення ідеї здорового харчування серед батьків та необхідності їхнього активного залучення в цю роботу, висловивши готовність підтримати школи.

«Молоді українці та їхні батьки мають жити та розвиватись у здоровому середовищі, зокрема, вміти робити свій споживчий вибір на користь якісної продукції, орієнтуватись у відкритому середовищі та широкому полі інформації. У цьому сенсі зв'язок освіти та виробництва є неоціненним», — сказав директор Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, академік Валерій Биков.

Мультимедіа