Головною причиною подорожчання логістики стала невідповідність попиту пропускній спроможності інфраструктури. Тому аграріям потрібно перебудувати свою бізнес-модель таким чином, щоб експортувати продукти доданої вартості, а не сировину, і сприйняти дорогу логістику як даність.
Про це заявив заступник директора департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов під час круглого столу «Агросектор + залізниця: відкритий діалог заради спільного виживання та розвитку».
«Диспропорція між тим, скільки бажає перевезти наш аграрій (а це 50 млн т на рік), та інфраструктурною спроможністю в 20-30 млн т і породжує зростання вартості логістики. Ми повинні змінювати відношення до агровиробництва і до транспортної системи. Вже не буде, як раніше, дешево перевантажувати через порти. Треба звикати, що доведеться везти через західні кордони, де обмежена інфраструктурна спроможність. Слід везти продукти з доданою вартістю: масло, борошно, які вже — продукти переробки. Вже не будемо ми сировинною державою», — зазначає Валерій Ткачов.
Він додав, що «Укрзалізниця» зі свого боку також ставатиме «більш європейською», тобто розвиватиме сегмент контейнерних перевезень.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua