Експерт вказав, куди йти Україні з продуктами глибокої переробки

01 березня 2017, 12:31 2936

Українські виробники матимуть велику перспективу на світових ринках, якщо реалізують експортний потенціал продукції з доданою вартістю.

Таку думку висловив незалежний експерт Дмитро Шульмейстер під час ІІ Аграрного експортного форуму: трейдинг і логістика, який відбувся в Києві.

«Поки що за інтенсивністю експортних операцій ми відстаємо навіть від наших сусідів, наприклад, Польщі, — зауважує експерт. — Хоча маємо зручне географічне положення,   логістичні шляхи, цікаві інноваційні рішення і вже освоїли виробництво багатьох нішових продуктів, в тому, числі органічних, які набирають популярності на ринку».

Особливо вигідним для просування української продукції з доданою вартістю Дмитро Шульмейстер вважає регіон MENA — країни Близького Сходу та Північної Африки з населенням майже у 400 млн людей, де за останні 50 років помітно виріс рівень споживання.

«Звісно, тут є дуже бідні країни, але водночас і держави із величезними доходами, ОАЕ. У супермаркетах Дубая успішно продається українська молочна продукція. Деякі компанії доставляють її туди літаками», — наводить приклади експерт.

Серед продуктів, які будуть затребувані цим регіоном він назвав зернові та продукти їх переробки, корми для тварин.

Також Дмитро Шульмейстер додав, що у регіоні MENA росте попит на м«ясну продукцію, особливо, кошерну, халяльну. Є потенціал у молочної сировини,  молочних і олійножирових  продуктів.

Особливим пріоритетом експерт вважає Китай, куди можна постачати, приміром, дитяче харчування.

«Нині китайські споживачі віддають перевагу мультинаціональним брендам, завозять продукцію з Європи, Америки, Нової Зеландії. А ми можемо відтяти і собі частину цього ринку, — переконаний Шульмейстер. — І мова не тільки про молочні суміші, але й про традиційні українські соки, пюре. Невеликі капіталовкладення у модернізацію відповідних підприємств, збільшення урожайності безперечно допоможуть нам конкурувати. Правда, і від держави очікуються відповідні узгодження в питаннях складних сертифікаційних процесів, характерних для Китаю».

Загалом Україну  мають пізнавати також як країну експортера ягід, меду, органічної продукції. «Вибудовувати свій експорт нам варто і на ключових компетенція, ідучи далі в глибоку переробку соняшнику, кукурудзи, сої», — підсумував експерт.


Ірина Садова, AgroPortal.ua