З юриспруденції в агрономію: як здобути впізнаваність і вибудувати ефективну співпрацю з клієнтом

15 червня 2025, 06:28 246

Про керівника Миколаївського підрозділу компанії LNZ Group В’ячеслава Баранюка кажуть, що він є випадковою людиною в агробізнесі. Адже працював помічником судді, потім — консультантом судової статистики і не мав нічого спільного із сільським господарством.

Проте свого часу В’ячеслава запросили працювати в агрокомпанію менеджером складської та транспортної логістики, відтоді й почалося його становлення в агросфері. З 2009 року В’ячеслав Баранюк офіційно працює в агробізнесі.

Як стати впізнаваним менеджером серед клієнтів

Сьогодні зона відповідальності керівника підрозділу компанії LNZ Group — Миколаївська область. У структурі підрозділу, який він очолює, працює ще три менеджери.

В’ячеслав Баранюк зазначає: якщо у компанії та менеджера є впізнаваність серед аграріїв, то співпрацювати не дуже складно, а з новими клієнтами потрібно налагоджувати контакт. Варто розуміти, чому клієнт працює не з тобою, а з іншими компаніями, які в нього цінності, чи це особисті відносини, чи ціна товару, чи експертна оцінка. Тобто для кожного клієнта є своя цінність партнера, а ти маєш розуміти, що для нього найважливіше в партнерстві, і це допоможе вибудувати ефективну співпрацю на майбутнє.

Також В’ячеслав Баранюк наголошує, що дисциплінованість і відповідальність — набагато важливіші якості, ніж сама кваліфікація спеціаліста. А ще — не кожен продавець може бути агрономом і не кожен агроном може бути продавцем.

Технічний відділ компанії LNZ Group проводить тренінги й навчання для своїх менеджерів. За словами В’ячеслава, мотивує те, що ти належиш до великої команди, яка робить потрібну справу: допомагає годувати світ, захищати рослини від негативних наслідків природи, а фермерам — ефективніше вести свій бізнес.

Кількість аграріїв, які купують генеричні продукти, збільшилася

Основна аграрна проблема Миколаївщини, як і всієї України останніми роками, — це спека. Погодний фактор вніс свої корективи минулого сезону в системи захисту рослин. На жаль, спостерігався великий недобір урожаю по багатьох культурах, змінилася сівозміна. Якщо раніше сіяли більше кукурудзи, то нинішнього року багато аграріїв відмовилися від цієї ідеї. Всі максимально переходять на озимі культури, аби вберегти врожай завдяки зимовій волозі. Соняшник, соя, горох — це основні ярі культури сьогодні, які користуються попитом серед агровиробників.

Ринок закупівель ЗЗР також змінився, каже В’ячеслав Баранюк. Кількість клієнтів, які купують генеричні продукти, збільшилася, оскільки «генерики» є не лише ефективними, а й значно економічно вигіднішими.

Робота 24/7: менеджери роблять усе можливе, аби задовольнити потреби замовника

Для кожного менеджера ефективною є кількість клієнтів, яким можна однаково приділити увагу. На думку В’ячеслава Баранюка, це не більше 50 осіб. Таку кількість господарств можна без проблем об’їздити і максимально ефективно працювати.

Крім того, варто розумітися на етапах продажу продукції, тоді можна максимально підвищити ефективність роботи. Найгарячішими місяцями з більшою кількістю заявок і продажів є лютий, березень і квітень, коли клієнти можуть планувати закупівлі. До повномасштабного вторгнення сплеск був у жовтні, листопаді та грудні. З початком війни кількість клієнтів, які будують плани на рік уперед, зменшилась, наразі значна частина підприємств закуповує продукцію за потребою.

Керівник Миколаївського підрозділу опікується різними господарствами — від дрібних до великих агрохолдингів. Його клієнти відмічають співпрацю з LNZ Group із позитивного боку.

ФГ «Меркурій Б» з компанією LNZ Group співпрацює 5 років, майже 3 роки поспіль купує насіння більшості культур, а також ЗЗР і добрива. За словами керівника господарства Бориса Вороніна, компанія завжди йде на компроміс із підприємством, постачає продукти тоді, коли це потрібно замовнику, без затримок.

Замовляли три продукти бренду DEFENDA — інсектицид Октант Турбо, гербіцид Імпреза (Євро-Лайтнінг) і фунгіцид Талер. Крім того, зазначає Борис Воронін, менеджери LNZ Group працюють 24/7. Якщо навіть на вихідних потрібен той чи інший препарат, його привезуть без проблем, кваліфіковано проконсультують щодо агрономії.

Клієнти компанії LNZ Group користуються не лише доставкою продукції до господарства, вони також можуть самостійно забирати товари зі складу. Препарати бренду DEFENDA розташовані на складі за алфавітним порядком, тому дуже легко знайти необхідне, також можна докупити продукти, які є в наявності. До речі, на початку повномасштабної війни самовивози продукції значно спростили роботу менеджерам компанії-постачальника та підвищили продажі продукції DEFENDA.


Вікторія Полевик, AgroPortal.ua