Уже понад 10 років директор Тернопільського представництва компанії LNZ Group Ігор Руденький працює у аграрному секторі. Раніше він навіть не міг уявити, що його діяльність буде пов’язана з агро.
З часом, набуваючи досвіду в продажах, він почав детальніше цікавитися галуззю, й нині стверджує, що з вибором професії не помилився. Ігор Руденький щодня розвивається як керівник і менеджер. За час роботи у даній сфері навчився прогнозувати наперед потреби господарств, здобув необхідні знання, познайомився з цікавими людьми, напрацював зв’язки з багатьма клієнтами.
Його надихають відгуки аграріїв. Їхні щирі та добрі слова про роботу, продукцію компанії LNZ мотивують працювати ще краще та допомагати фермерам досягати гідних результатів.
Сьогодні менеджери Тернопільського представництва компанії вже вийшли на той рівень, коли не потрібно вже так активно шукати клієнтів, як раніше — вони знаходяться самі, адже працює «сарафанне радіо». І коли менеджер самостійно відвідує господарство, він знає заздалегідь, до кого їде. Аналізує клієнта: де він знаходиться, як працює. Відповідно, тоді налагоджується контакт із господарством, а надалі — міцна співпраця.
Керівник ТОВ «Агрокомпанія Дружба» Леонід Цвик розповідає, що співпраця із LNZ Group його абсолютно влаштовує. Партнер надає такі пропозиції, які підходять саме його господарству. На сезон 2024 року замовляли дуже багато гібридів кукурудзи. Рослини добре виглядали на полі, навіть краще за деяких конкурентів, відзначає Леонід Цвик. Наприкінці минулого року в господарстві підбили підсумки, й результати приємно вразили. Тож «Агрокомпанія Дружба» планує збільшити обсяг замовлень від LNZ Group цьогоріч і на майбутнє.
Команда Ігоря Руденького включає близько 10 осіб (менеджери, працівники складу та бухгалтерія), і всі вони працюють, як один механізм. Свою клієнтську базу вже напрацювали. Співпрацюють із господарствами з різними земельними банками, один менеджер працює з 30-50 постійними клієнтами.
Кожен із них планує певний обсяг продажів, закупівель на місяць, а директор представництва всі ці дані зводить разом і аналізує. Одна із зон його відповідальності, особливо у весняний період —це логістика, контроль за забезпеченням необхідної продукції від центрального складу компанії до регіонального. Ігор Руденький планує замовлення від клієнтів наперед, адже, якщо аграрію щось знадобиться терміново, він зможе швидко отримати необхідний препарат чи насіння.
З березня по травень у менеджерів найгарячіший період, коли замовлень багато і йдуть постійні відвантаження продукції клієнтам.
Працівники аграрної галузі часто стикаються з погодними перешкодами, які впливають на якість роботи. Іноді доводиться змінювати плани, реагувати завчасно і швидко. Такі фактори не залежать від людини, і під них уже навчилися підлаштовуватися.
Проблеми в агро щороку різні, говорить Ігор Руденький. Наприклад, у посівах ріпаку часто зустрічається совка, яка 2024 року була максимально агресивною, влітку також шкодив кліщ. Тож менеджерам LNZ Group довелося докласти чимало зусиль, аби забезпечити клієнтів якісними інсектицидами й акарицидами.
У зв’язку зі змінами погоди до Тернопільського регіону вже підбираються нетипові хвороби, які стають нормою. Щороку зростає сума ефективних температур, часто не вистачає опадів, або ж вони, навпаки, дуже рясні. Бувають і гради, які вибивають посівні площі, відповідно, гине врожай.
З несприятливими погодними умовами агровиробники намагаються боротися шляхом зміни технологій виробництва, впровадження заходів, спрямованих на покращення врожайності культур. У ТОВ «Агрокомпанія Дружба» відмітили, що врожайність сої зросла, не знизилася вона і на інших культурах, на які вплинула посушлива погода. Все це завдяки злагодженим діям і допомозі фахівців компанії LNZ Group. Керівник господарства Леонід Цвик зазначає, що продукція від постачальника допомагає триматися на високому рівні, препарати довели свою ефективність, тому всі перспективи для подальшої співпраці є.
У портфоліо компанії LNZ Group представлений великий вибір препаратів від хвороб, шкідників і бур’янів, які ефективно працюють, і не одне господарство в Україні в цьому переконалося. Аграрії довіряють бренду компанії та знають, що всі проблеми можна вирішити.
Якщо людина хоче пов’язати свою діяльність із агросферою і бути успішним продавцем, перш за все, їй потрібно бути максимально відкритою у спілкуванні, готовою навчатися та мати хист до продажів, радить Ігор Руденький. Людина має бути вмотивованою, аби робити більше.
Три основні принципи успішного менеджера в агро:
Крім того, варто не боятися спілкуватися з людьми, виявляти потреби клієнта, прораховувати наперед і знати виклики, з якими можна стикнутися у продажах.
Директор представництва відмічає, що на агроринку, особливо за період війни, дуже багато дистриб’юторських компаній перемістилися в центр і на захід України. Це посилило конкуренцію, тому якщо людина не буде працювати тут і зараз, її місце займе хтось інший.
Вікторія Полевик, AgroPortal.ua