Україна — одна з небагатьох країн, де в сільському господарстві пліч-о-пліч працюють великі агрохолдинги, сільгосппідприємства та невеликі фермерські господарства. Більше того, найбільші гравці аграрного ринку активно взаємодіють із меншими учасниками та вибудовують із ними партнерські стосунки.

Про нову ініціативу «Астарти», досвід компанії у взаємодії з фермерами та взаємовигідне партнерство говоримо з керівником Центру партнерської взаємодії «Астарти» Наталією Головань.

Зовсім нещодавно у «Астарти» з’явилася нова структура — Центр партнерської взаємодії. Яку мету ставить перед собою компанія і які питання покликане вирішити це об’єднання?

Наталія Головань: Насправді ми йшли до цього давно, і фактично компанія вже взаємодіяла і надавала послуги сільгоспвиробникам, але до цього часу з аграріями працював кожен підрозділ окремо. Наприклад, «Астарта» фінансувала фермерам вирощування цукрових буряків для поставок на переробні заводи компанії. Також протягом останніх декількох років маємо успішний досвід співпраці з аграріями в рамках форвардних закупівель, фінансуємо агровиробників, надаємо кошти, ЗЗР, добрива під поставку майбутнього врожаю. Працюємо з аграріями і за спотовими програмами: протягом року купуємо зерно у фермерів за ринковими цінами.

Тобто, створюючи Центр партнерської взаємодії, мали за мету об’єднати можливості всіх бізнес-напрямів «Астарти» в єдиний центр, а також бізнеси наших партнерів, які постачають для компанії всі необхідні ресурси — насіння, добрива, ЗЗР, фінансові послуги. Об’єднавши все це в єдину партнерську програму, ми можемо запропонувати сільгоспвиробникам широкі можливості співпраці.

Для «Астарти» створення Центру партнерської взаємодії — це розвиток екосистемного підходу до ведення бізнесу.

Тобто, Центр партнерської взаємодії не обмежується лише «Астартою»?

Наталія Головань: Я б сказала, що це створення екосистеми постачальників товарів і послуг та фермерів навколо «Астарти». Звісно, в основі цієї взаємодії знаходяться структурні підрозділи «Астарти», але ми також залучаємо і наших партнерів-постачальників товарно-матеріальних цінностей, банківські установи, страхові компанії та інші бізнес-структури, які можуть надавати послуги сільгоспвиробникам.

Наша мета — створити бізнесову екосистему, кожен учасник якої отримує вигоду і можливості для зростання.

Які послуги сільгоспвиробники можуть отримати в Центрі партнерської взаємодії «Астарти»?

Наталія Головань: Насамперед це ті сервіси та продукти, які випробувані та використовуються на підприємствах «Астарти».

З будівництвом нових потужних елеваторів ми почали надавати послуги зі зберігання, доробки та перевалки зерна. Сьогодні наші елеватори в західних та східних областях, потужністю одночасного зберігання 550 тис. т зернових, вже готові приймати збіжжя від сільгоспвиробників.

Також продовжуємо програми спотових і форвардних закупівель зернових та олійних культур.

Пропонуємо фермерам насіння пшениці та сої від нашого бренду ASTARTA Select, під яким ми розвиваємо напрям насінництва. Можливе надання насіння під форвардні контракти і з супроводом агрономічних консультацій щодо технології вирощування культур.

Маємо в агрохолдингу підрозділ «Астарта-Центр», який надає послуги з дослідження та аналізу ґрунтів, і відповідно до отриманих результатів агрономи можуть надавати аграріям рекомендації щодо подальшого плану обробітку та підживлення по кожній ділянці.

Також пропонуємо логістичні послуги — компанія має власний автопарк, власні залізничні вагони і може допомогти фермерам з перевезенням зерна.

Окрім того, надаємо послуги сільгосптехніки для посіву та збирання врожаю.

На мою думку, цікавою для сільгоспвиробників буде і власна розробка «Астарти» — IT-система AgriChain для автоматизації управління аграрним бізнесом. Вона включає модулі з управління земельним банком, виробничою програмою, моніторингу посівів і аналізу врожайності, управління складськими операціями і логістикою та інші розробки.

Пропонуємо партнерські програми з провідними банками України та програми страхового захисту сільськогосподарських культур від ПрАТ «Українська аграрно-страхова компанія».

Загалом на сьогодні наша компанія сформувала широкий спектр пропозицій і можливостей, якими можуть скористатися аграрії для підвищення ефективності свого виробництва і вигідного продажу врожаю.

Ми прагнемо, щоб наш центр став осередком надання послуг і товарів, опорою та підтримкою для сільгоспвиробника на всіх етапах виробничого циклу. Підсилюючи один одного, ми таким чином розвиваємо екосистемний бізнес, і це одна з найстійкіших та найперспективніших форм партнерства.

Чи є якісь критерії для сільгоспвиробників, які хочуть скористатися послугами Центру партнерської взаємодії?

Наталія Головань: Даними сервісами можуть скористатися аграрії незалежно від розміру та земельного банку. Єдина важлива умова — це щоб підприємство чи фермерське господарство було відкритим, прозорим і чесно вело свій бізнес.

«Астарта» готова ділитися досвідом із сільгоспвиробниками, фінансувати та надавати аграріям матеріально-технічні ресурси та вийти з допомогою до кожного виробника.

Щоб стати партнером, достатньо зв’язатися з Центром партнерської взаємодії та обговорити потреби та можливості кожної зі сторін.

«Астарта» — дуже гнучка компанія, адже будь-яке питання чи проблема тут вирішується швидко і обов’язково з урахуванням вигоди для кожної зі сторін. У кожній ситуації ми знаходимо вихід та ідемо назустріч, оскільки партнерські відносини з виробником — це один із пріоритетів компанії.

В чому ви вбачаєте переваги для сільгоспвиробників у співпраці з Центром партнерської взаємодії «Астарти»?

Наталія Головань: Зазвичай аграрії купують усі потрібні матеріально-технічні ресурси у різних компаній, і щоб забезпечити весь виробничий процес, фермеру доводиться взаємодіяти з 5-ма чи навіть 10-ма компаніями. Простіше і вигідніше працювати з однією компанією, яка надаватиме весь спектр послуг, який йому потрібен, — починаючи з обробітку землі, насіння та закінчуючи викупом зібраного врожаю.

Ми пропонуємо гнучкі умови співпраці в залежності від потреб конкретного аграрія. Для нас вкрай важливо розвивати довготермінове партнерство, щоб із нами сільгоспвиробник був упевнений в завтрашньому дні та міг розраховувати на всебічну підтримку. Тому партнерська програма передбачає вигідніші умови, ніж просто бізнесові відносини між постачальником та покупцем.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua

Мультимедіа