Про це заявив заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», член-кореспондент НААН Микола Пугачов, говориться у повідомленні центру.
За його словами, на тлі рівномірної географічної диверсифікації експорту цього виду агропродовольства по основних регіонах — ЄС, Азія та Африка — минулого року деякі країни значно посилили свої позиції у списку основних покупців м'яса та субпродуктів.
2017 року рейтинг імпортерів вітчизняного м'яса вперше очолили Нідерланди. Торік вони закупили цієї продукції на $80,5 млн — у 2,4 разу більше, ніж 2016 року. Частка цієї країни в українському експорті м'ясної продукції склала 15,1%.
Єгипет збільшив обсяги імпорту м'яса та субпродуктів проти показників 2016 року на 73% — до $69,4 млн. З часткою у 13,1% він посів друге місце у рейтингу.
Ірак закупив м'ясної продукції на $51,2 млн (9,6%), а Білорусь — на $49,6 млн (9,3% загального експорту цієї групи).
Обсяги експорту вітчизняного м'яса до Азербайджану збільшилися у 2,7 разу і склали $37,8 млн (7,1%).
Також помітно посилив свої позиції Гонконг, який закупив в Україні м'яса майже на $30 млн (5,6%), перевищивши показники 2016 року у 2,4 разу.
За ними слідують Грузія, яка торік імпортувала українського м'яса та субпродуктів на $22,9 млн (4,3% експорту), Німеччина — на $21,7 млн (4,1%) та Казахстан — на $20,8 млн (3,9%).
Завершують ТОП-10 основних імпортерів української продукції м'ясної групи Об'єднані Арабські Емірати. Торік ця країна закупила м«яса на $19,2 млн (3,6%), майже втричі перевищивши показники 2016 року.
Загалом ці країни акумулювали майже 76% закордонних поставок м'ясної продукції.
За словами експерта, 2017 року помітно збільшили обсяги закупівель цього виду українського агропродовольства Словаччина ($16,1 млн; 3,0% експорту) і Туреччина ($7,3 млн; 1,4% експорту), виборовши собі місце у ТОП-20 імпортерів.
Тенденція збільшення обсягів поставок українського м'яса та субпродуктів за кордон зберігається й цього року. У січні 2018 року експорт цього виду продукції перевищив показники відповідного періоду 2017 року на 76% і склав $38,7 млн, підсумував Микола Пугачов.