Експерт назвав фактори, які допоможуть вижити українській молочці

08 липня 2021, 10:40 3117

Тільки створивши інноваційний продукт, які має конкурентні переваги значимі для споживача, виробникам молочної продукції можна зайняти лідерські позиції на ринку

Про це повідомив директор компанії «Альфа Фуд Імпекс» Максим Залізняк в рамках MilkyForum 2021.

«Чому в Україні виробляється так багато напівтвердих сирів, а в світі зростає виробництво свіжих та пліснявих сирів. Тому що напівтверді сири не дуже цікавий сегмент для європейців, але традиційний продукт для українців. В українських молокопереробних підприємств є шанс зберегти свої позиції в сегменті традиційних молочних продуктах», — зазначив Максим Залізняк.

Він додав, що межі споживання молочної продукції будуть з часом стиратися, а вподобання змінюватися, оскільки польські сири на 5-10% дешевше, а для українського споживача вартість продукції відіграє роль.

«Вихід для виробників молочної продукції: перейти на інші ринки сировини та виводити продукти на нові ринки. На сьогоднішній день конкурентні переваги України на традиційних зовнішніх ринках повністю вичерпано, а чинники, що їх формували — дешева сировина, ресурси і робоча сила, зникли. Натомість, відсутність ефективної державної політики стимулювання тваринництва та експортної діяльності призвели не тільки до різкого зростання цін, яка сьогодні дорожча за європейську, а й до її значного дефіциту», — зазначає Максим Залізняк.

За його словами, на фоні відсутності будь яких протекціоністських заходів та байдужості уряду, українська молочна і переробна галузь опинилися на краю прірви.

«Експерти розходяться тільки в оцінках періоду її існування, одні дають 1,5-3 роки, а інші 4-5. Далі, скоріше за все на ринку залишиться лише 10-20 гравців, що шукатимуть можливість продатися транснаціональним компаніям» — прогнозує Максим Залізняк.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua