Укрзалізниця залишиться збитковою і після підняття тарифів: названо причину

08 березня 2025, 08:00 6176

«Укрзалізниця» має намір підвищити тарифи на вантажні перевезення на 37%, однак не доб'ється запланованого фінансового ефекту.

Таку думку висловив генеральний директор Української аграрної конфедерації Павло Коваль, повідомляє пресслужба УАК.

Він нагадав, що під час війни «Укрзалізниця» вже підняла вантажні тарифи відразу на 70%, але навіть після такого рекордного підвищення компанія досі залишається збитковою.

І цього разу, як вважає Павло Коваль, аграрії перейдуть на автотранспорт, а компанія втратить вантажі й знову залишиться збитковою, 

«Нам, великим власникам вантажу, уже боляче. Не хочу тут згадувати, як у 2022 році ми переплатили 10 мільярдів. Наші витрати на логістику зросли в 6-8 разів порівняно з довоєнними роками! Але «Укрзалізниця» так і лишається збитковою», — наголосив він. 

Павло Коваль пояснив, що підняття тарифів 2022 року лише звузило вантажну базу й не дало жодного ефекту для «Укрзалізниці». Те саме очікує «Укрзалізницю» і зараз, вважає він.

«Багато гравців пішли з ринку через логістику, і ми це бачимо. Особливо це зачепило мікро- і малий бізнес, який працював через посередників. Але коли ми кажемо, що бізнес не витримує, «Укрзалізниця» відповідає, що вона все одно збиткова. Але як так? Ми переплатили, а вони — збиткові?» — зазначає Коваль.

Він закликав керівництво залізничної компанії об’єднатися з представниками бізнесу та організувати дискусію, як можна ефективно покращити стан компанії та забезпечити системні зміни. В інакшому випадку чергове підвищення тарифів на вантажі буде призводити тільки до скорочення вантажної бази компанії, і як наслідок — до ще більших збитків.