Бізнес закликає уряди України та Республіки Польща сприяти розбудові існуючих та спорудженню нових спільних пунктів пропуску на українсько-польському кордоні, а також забезпечити якнайшвидше підписання Угоди про спільний кордон між Україною та Республікою Польща.
Про це йдется у повідомленні Європейської Бізнес Асоціації.
«Повномасштабна війна в Україні суттєво вплинула на ланцюги постачання товарів. Закриття повітряного простору України, блокування частини морських та річкових портів України, значні пошкодження залізничної мережі та інфраструктури країни призвели до того, що автомобільні вантажні перевезення через західні автомобільні пункти пропуску стали практично єдиним шляхом для міжнародних перевезень товарів», — заявляють у асоціації.
Додається, що попри спільні зусилля української та польської сторін з налагодження ефективного пропуску транспортних засобів комерційного призначення через західні пункти пропуску, а саме: систематичний розвиток дорожньої інфраструктури з українського та польського боку кордону, сприяння модернізації пункту пропуску «Шегині-Медика», впровадження електронної черги на всіх існуючих пунктах пропуску, транспортні засоби вимушені простоювати на кордоні по декілька діб, тоді як існуючий механізм електронної черги для всіх учасників потребує вдосконалення.
За даними електронної черги, станом на початок липня поточного року час очікування в загальній черзі в пункті пропуску «Ягодин-Дорогуськ» складає приблизно 7 днів, а час очікування в черзі на ветеринарний контроль — більше 13 днів. Очевидно, що час очікування призводить до сповільнення товарообігу і фінансових втрат перевізників через простій транспорту та порушення договорів. За приблизними підрахунками перевізників, одна доба простою вантажного автомобіля вартує 300-400 євро.
Бізнес-спільнота закликає уряди України та Республіки Польща: