Україна працює з Єврокомісією над створенням механізму, який зробив би неприпустимою блокаду.
Про це заявив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач 14 лютого на конференції Global Outlook: A Winning Vision, організованій Європейською Бізнес Асоціацією (ЄБА).
«Питання блокування кордону є одним із ключових, які ми зараз порушуємо з Європейським Союзом, з Єврокомісією. Має бути якийсь запобіжник, що кордон не можна блокувати. Тобто ті дороги, які ведуть до пунктів пропуску, мають вважатися критичними для функціонування Євросоюзу, для країн, де є кордон, і їх не можна блокувати», — сказав Деркач.
І підкреслив, що ця ситуація шкодить економікам країн ЄС і України.
«У нас є високий ризик, що кордон буде заблокований представниками будь-якої сфери, і це використовуватиметься для досягнення приватних цілей, які навіть не стосуються України», — додав Деркач, пояснивши, що для такого страйку щодня можна знайти будь-яку причину.
Він зауважив, що правопорушення і пошкодження транспортних засобів, майна, а також кримінальні провадження однозначно мали би бути підставою для припинення блокування, оскільки це порушення умов мирного страйку, на який протестувальники беруть дозвіл. Але натомість страйк продовжується і навіть розширюється на інші пункти пропуску.
Деркач додав, що міністерство розвитку мають спільне з міністерством інфраструктури Польщі бачення щодо продовження лібералізації торгівлі.
«Ніхто не хоче повернення дозволів, але в Польщі її хочуть змінити і деякі критерії встановити чіткіше, щоб не шкодили польським перевізникам. Працюємо над цими критеріями, щоб усі виконували єдині правила гри», — сказав він.
Крім того, під час зустрічі на кордоні із заступником міністра інфраструктури Польщі Павелом Ганцажем Сергій Деркач зазначив, що Україна продовжує функціонування пілотних проєктів на пунктах пропуску «Ягодин – Дорогуськ» та «Нижанковичі – Мальховіце» до 1 березня.
«Йдеться про розділення в системі «єЧерга» завантажених та порожніх транспортних засобів на пункті «Ягодин – Дорогуськ», а також відсутність потреби реєструватись в системі «єЧерга» порожнім вантажівкам на пункті «Нижанковичі – Мальховіце», — говориться у повідомленні міністерства.
Заступник міністра наголосив, що стабільна та ритмічна робота кордону прямо впливає на функціонування системи «єЧерга». Остання дозволяє перевізнику керувати своїм часом для перетину кордону.
«Головне для її роботи — безперебійна та прогнозована кількість вантажівок, що перетинають кордон. Лише в такому разі кожен водій зможе точно знати, коли перетне кордон. В умовах блокади, організованої польськими фермерами, жоден перевізник не може планувати свою діяльність...», — підсумував Деркач.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua