«Чорне море у довгостроковій перспективі не можна розглядати як безпечний маршрут для України, навіть після завершення бойових дій... потрібно шукати один чи кілька постійних альтернативних маршрутів».
Зараз потрібно створювати не тимчасові, а постійні альтернативні маршрути вивезення зерна з української території.
Про це заявив міністр сільського господарства ФРН Джем Оздемір під час час зустрічі з міністром аграрної політики та продовольства України Миколою Сольським, повідомляє пресслужба Мінагрополітики.
«Чорне море у довгостроковій перспективі не можна розглядати як безпечний маршрут для України, навіть після завершення бойових дій... потрібно шукати один чи кілька постійних альтернативних маршрутів».
«росіяни імітують ситуацію, показуючи, як вони вболівають за продовольчу безпеку, виступають за недопущення голоду. Але їхні дії повністю протилежні словам. Прикладом цього є знищення портів. А це означає тільки одне: Україна за підтримки ЄС має і надалі розвивати альтернативні маршрути експорту своєї продукції — на постійній основі, запобігаючи падінню експортних показників», — зазначив Микола Сольський.
За словами міністра, вже за місяць через європейські порти та залізницю йтиме європейське зерно, що створить додаткове навантаження на логістику. Він ініціював зустріч із міністрами сільського господарства та міністрами інфраструктури ЄС, основними операторами, щоб за результатами обговорень визначити операторів, які розширять базу європейських зерновозів.
Нам потрібно вивезти 18 млн тонн старого врожаю. Ще 60 млн тонн очікується із нового врожаю. На внутрішнє споживання буде спрямовано 20 млн тонн, а отже, експортувати потрібно сумарно 58 млн тонн урожаю, додав він.
«У вересні–жовтні будемо бачити суттєве падіння в Україні обсягу посівів озимих. Але зараз ми маємо час для того, щоб підготуватися та зробити наступний сезон більш робочим», — підкреслив Микола Сольський.