Зерновий коридор, який був ініційований після завершення «зернової ініціативи», спрацював рекордно в грудні 2023 року. Але за результатами січня 2024 року експорт вийде на ті ж показники і буде лише на незначні відсотки меншим.
Про це повідомив голова ДП «Адміністрація морських портів України» Юрій Литвин під час засідання «Зернового клубу УЗА».
«Бачимо за кількістю залізничного і автомобільного транспорту, який заходить в порти Великої Одеси, що потенціал до зростання є, і порти в змозі перевалити більше. На сьогоднішній день порт «Чорноморськ» збільшив у 5 разів прийом автомобілів порівняно з довоєнним періодом. Але, на жаль, для цього порту не були раніше характерними балкерні насипні вантажі, тому є певні складнощі з організацією процесу», — розповів Юрій Литвин.
Він додав, що нині порти «Південний» та «Одеса» завантажені на 30-40% від можливих обсягів, і потенціал для прийому вантажів, зокрема зернових, є.
«Також ми працюємо над розширенням номенклатури вантажів. Маю на увазі контейнерні та поромні перевезення, які, сподіваємось, найближчим часом ЗСУ дозволять перевозити з портів Великої Одеси», — зазначив Юрій Литвин.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua