Держава може запобігти хвилі банкрутств фермерських господарств, спричиненої здорожчанням експортної логістики й одночасним падінням цін на агропродукцію, якщо впровадить адресну соціальну послугу з гарантованого перевезення врожаю вагонами державного оператора «Укрзалізниці» за фіксованою ціною до кінця маркетингового сезону.
Про це повідомив власник компанії «Вантаж+», експерт ринку логістики, член Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА) Юрій Щуклін.
«Ця послуга має бути прив'язана до чинних державних програм з підтримки фермерських господарств і надаватися адресно тим сільгоспвиробникам, які не мають власних вагонів, перебувають у найгірших фінансових умовах і ризикують збанкрутіти та бути поглинутими великими агрохолдингами. Цей механізм спроможний стати дієвим інструментом підтримки агровиробників та відвернути загрозу масових банкрутств через відсутність обігових коштів та невизначені перспективи діяльності, про що сьогодні заявляють асоціації агровиробників», — зазначив Юрій Щуклін.
Він пояснив принцип надання послуги: в привʼязці до діючого в Україні механізму видачі дотацій аграріям на одиницю оброблюваних угідь (1 га) держава спільно з «Укрзалізницею» можуть надати адресну допомогу агровиробникам у вигляді зобов'язань «Укрзалізниці» перевезти їхнє зерно за майбутніми контрактами. Але — за розумною ціною і за таким графіком, який дозволить «Укрзалізниці» зробити це з мінімальними виробничими витратами. І запровадити цей механізм варто до майбутньої посівної кампанії.