Залізничне перевезення українського зерна Молдовою подешевшає на 25%

12 липня 2023, 12:48 1283

Україна та Молдова напрацьовують рішення для збільшення обсягів транзиту українського зерна та олійних до ЄС.

Про це йшлося на черговому засіданні Українсько-молдовської ділової ради, говориться у повідомленні Українського союзу промисловців і підприємців.

Зазначається, що, попри повномасштабну агресію рф проти України, торогвельно-економічне співробітництво України і Молдови спромоглося зрости на 10% за 2022 рік і перевищило $1 млрд. 

Предметом взаємного інтересу є збільшення транзиту української агропродукції через Молдову на ринки ЄС та інші країни, а також перспектива кооперації/створення спільних підприємств у галузі переробки. З огляду на ці пріоритети, за останні кілька місяців було досягнуто низку важливих домовленостей, серед яких:

  • будівництво прикордонного мостового переходу через Дністер. Міст стане ключовою ланкою транспортного коридору між Києвом та Кишиневом і альтернативою поромній переправі на прикордонному переході «Ямпіль Косеуць», яка не працює впродовж кількох років;
  • зменшення високих транзитних тарифів із боку Молдови. Країна не ввела обмеження на імпорт зернових із України та продовжила співпрацю в межах «коридору солідарності». Водночас тарифи на перевезення тут на 57% більші, ніж в «Укрзалізниці». Тому зусиллями двосторонньої ділової ради, самої УЗ були проведені відповідні перемовини із молдовською залізницею, результатом яких стала згода останніх знизити розцінки на 25-27%. Роз’яснення щодо механізму отримання такої знижки має бути надане партнерами впродовж цього тижня.
  • спрощення контрольних процедур залізничного транзиту вантажів — запровадження проїзду без зупинки територією України між пунктами пропуску «Фрікацей – Етулія» та «Рені – Джурджулешти».

Загалом партнери повідомили, що активно працюють над збільшенням потужностей і модернізації молдовської залізниці, які не були готові до такого обсягу запитів з України. Так, було відкрито кілька додаткових транспортних коридорів, під це було взято великий кредит із Франції. До роботи залучено «Укрзалізницю».

Учасники зустрічі підкреслили, що до подібних транзитних проєктів потрібно максимально залучати Румунію, порти якої використовуються для українського експорту. Така робота вже ведеться, працюють тристоронні робочі групи.