У середньому вартість перевезення зерна «Укрзалізницею» для аграріїв зросла у 2-3 рази. Причому дане зростання не зумовлене покращенням інфраструктури або послуг, ціна росте просто через те, що «Укрзалізниця» невчасно довозить вагони, через те, що вагони стоять кинутими по станціях.

Про це AgroPortal.ua розповів експерт з аграрної логістики Олексій Шахов, коментуючи питання про економічні підстави здорожчання вартості використання вагона-зерновоза парку АТ «Укрзалізниця».

«Додаткові витрати вплинуть на прибуток аграрія: більші витрати — менший прибуток. Деякі аграрії кажуть, що возити за такими цінами не будуть, хоч і склади повні, й у полі ще залишається незібрана кукурудза. На сьогодні така висока вартість використання вагонів для деяких регіонів України складає +1 тис. грн/т до витрат на логістику», — пояснює Олексій Шахов.

Він додає, що через зміщення збиральної кампанії на більш пізні строки, автотранспорт зараз у більшості використовується для перевезення зерна з поля до елеваторів. Додатковим фактором зменшення автотранспорту після 1 жовтня 2021 р. також стали нові правила роботи ГВК.

«Більшість перевізників перестали возити вантажі з перевантаженням. Відповідно автотранспорту для перевезення певного вантажу необхідно більше. Здорожчання ПММ теж вплинуло на собівартість та відповідно ціну перевезення», — пояснює Олексій Шахов.

За його словами, частину вантажу залізниці допоможе перевезти автотранспорт, але вартість перевезення при великому попиті буде залишатися на високому рівні.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua