Про це AgroPortal.ua розповів експерт з аграрної логістики Олексій Шахов, коментуючи питання про економічні підстави здорожчання вартості використання вагона-зерновоза парку АТ «Укрзалізниця».
«Додаткові витрати вплинуть на прибуток аграрія: більші витрати — менший прибуток. Деякі аграрії кажуть, що возити за такими цінами не будуть, хоч і склади повні, й у полі ще залишається незібрана кукурудза. На сьогодні така висока вартість використання вагонів для деяких регіонів України складає +1 тис. грн/т до витрат на логістику», — пояснює Олексій Шахов.
Він додає, що через зміщення збиральної кампанії на більш пізні строки, автотранспорт зараз у більшості використовується для перевезення зерна з поля до елеваторів. Додатковим фактором зменшення автотранспорту після 1 жовтня 2021 р. також стали нові правила роботи ГВК.
«Більшість перевізників перестали возити вантажі з перевантаженням. Відповідно автотранспорту для перевезення певного вантажу необхідно більше. Здорожчання ПММ теж вплинуло на собівартість та відповідно ціну перевезення», — пояснює Олексій Шахов.
За його словами, частину вантажу залізниці допоможе перевезти автотранспорт, але вартість перевезення при великому попиті буде залишатися на високому рівні.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua