Німеччина задає тон ринку не-ГМ: споживачі обирають Ohne GenTechnik

23 листопада 2025, 06:07 1744

У Німеччині 65% споживачів стурбовані наявністю ГМО у харчових продуктах, а дослідження FH Münster 2022 року показало: позначка «Без ГМО» є другою за важливістю серед усіх якісних маркувань, поступаючись лише походженню продукту з певного регіону.

Такі дані Федеральної агенції Німеччини озвучив генеральний директор німецької асоціації VLOG Олександр Хісстінг у межах Non-GM Soy Conference 2025 у Франкфурті (Німеччина).

Асоціація VLOG об’єднує понад 700 компаній, які працюють у ланцюгах постачання продукції без ГМО, — від виробників кормів і переробників до ритейлерів. Саме цей знак — Ohne GenTechnik («Без ГМО») — є єдиним офіційно визнаним у Німеччині маркуванням, що має найвищу довіру серед споживачів.

Олександр Хісстінг, генеральний директор німецької асоціації VLOG

Так, 53% респондентів проведеного дослідження FH Münster вважають, що знак якості має гарантувати відсутність ГМО, 51% — дотримання стандартів добробуту тварин, 50% — органічність виробництва, 48% — відсутність барвників і консервантів. При цьому 73% німців чітко розуміють, що означає маркування Ohne GenTechnik — це найвищий рівень впізнаваності серед усіх знаків якості в країні. Є чітка кореляція між зрозумілістю знака та рівнем довіри до нього. Саме тому німецький споживач, обираючи не-ГМ, робить це свідомо.

Якщо десять років тому позначка «Без ГМО» на полицях німецьких магазинів була радше винятком, то нині вона стала стандартом. У 2013 році лише 1% молока у Німеччині мав таке маркування, у 2019 році — вже 65%, а у 2023-му цей показник сягнув 72%.

Сьогодні 77% усього німецького молока виробляється на основі кормів без ГМО. У секторах м’яса птиці та яєць частка не-ГМ продукції становить 60–70%.

«У цих секторах виробництво без ГМО вже не є винятком, а стало правилом», — підкреслив Александр Хісстінг.

За оцінками VLOG, у 2024–2025 маркетинговому році споживчі витрати на продукти з маркуванням «Без ГМО» сягнули 17,1 млрд євро, що на 10 млрд євро більше, ніж у 2017 році.

Основні категорії продукції, що формують ринок:

  • молочні продукти — 11,5 млрд євро;
  • м’ясо птиці — близько 3,5–3,6 млрд євро;
  • яйця — 1,6 млрд євро.

«Маркування Ohne GenTechnik має не лише етичне, а й потужне економічне значення», — наголосив Александр Хісстінг.

Щоб підвищити обізнаність серед споживачів, VLOG запустила національну інформаційну кампанію «Чи знаєш ти, що їси?», яка закликає покупців уважніше ставитися до маркування та робити усвідомлений вибір на користь «прозорих» продуктів.


Єлизавета Котенко, AgroPortal.ua