Якщо десять років тому позначка «Без ГМО» на полицях німецьких магазинів була радше винятком, то нині вона стала стандартом. У 2013 році лише 1% молока у Німеччині мав таке маркування, у 2019 році — вже 65%, а у 2023-му цей показник сягнув 72%.
Сьогодні 77% усього німецького молока виробляється на основі кормів без ГМО. У секторах м’яса птиці та яєць частка не-ГМ продукції становить 60–70%.
«У цих секторах виробництво без ГМО вже не є винятком, а стало правилом», — підкреслив Александр Хісстінг.
За оцінками VLOG, у 2024–2025 маркетинговому році споживчі витрати на продукти з маркуванням «Без ГМО» сягнули 17,1 млрд євро, що на 10 млрд євро більше, ніж у 2017 році.
Основні категорії продукції, що формують ринок:
- молочні продукти — 11,5 млрд євро;
- м’ясо птиці — близько 3,5–3,6 млрд євро;
- яйця — 1,6 млрд євро.
«Маркування Ohne GenTechnik має не лише етичне, а й потужне економічне значення», — наголосив Александр Хісстінг.
Щоб підвищити обізнаність серед споживачів, VLOG запустила національну інформаційну кампанію «Чи знаєш ти, що їси?», яка закликає покупців уважніше ставитися до маркування та робити усвідомлений вибір на користь «прозорих» продуктів.
Єлизавета Котенко, AgroPortal.ua