Місяць навчання на програмі Агрокебети! Зізнання студентів та викладачів

15 жовтня 2019, 07:00 5811

Перший млинець нанівець. Саме так характеризує свої починання більшість людей. Але цей вислів ніяк не стосується освітньої магістерської програми «Агрокебети», на якій навчається близько 50 студентів з різним бекграундом.

Новітня програма показала аграрну освіту під іншим кутом та дала зрозуміти, що агро — це перспективно, престижно та цікаво. На сьогодні вже майже вичитані в І семестрі такі предмети як «Аграрна інженерія», «Агрономія», «Особиста результативність та ефективність. Управління життям та часом». Редакція AgroPortal.ua розпитала викладачів та студентів програми про їхні перші враження від навчального процесу.

Віктор Сич, викладач курсу «Аграрна інженерія», екс-директор «КУН-Україна», незалежний експерт

Мені з самого початку сподобалася ідея створення цієї навчальної програми, тому що вона викликана потребами ринку. Тут готують конкретних спеціалістів з широким спектром знань, для того щоб у майбутньому вони приймали зважені рішення, працюючи як на сімейній фермі, так і у великому агрохолдингу.

В групі, яка сформувалася цього року, різний рівень базової освіти. Тому найголовніше для мене як для викладача — знайти оптимальні методи навчання. Інформації сьогодні дуже багато, тому ми стараємося відформатувати їхні знання по папкам, як у комп'ютері — якщо вони про щось почули, то неодмінно це згадають при потребі. 

Курс «Аграрна інженерія» є одним із базових, адже студентам програми «Агрокебети» так само важливо розбиратися у сільськогосподарській техніці, як і агроному чи інженеру, лише трішки під іншим кутом. Я не так детально розповідаю та питаю їх про конструкцію того чи іншого агрегату, як про його призначення та вибір. На одній із лекцій я пояснював, як правильно оформляти договори купівлі-продажу техніки. Ті знання, які я даю, допоможуть студентам не потонути у морі вибору техніки, не вникаючи особливо в деталі.

В НУБіП є технічний центр «КУН-Україна», де представлена широка лінійка техніки, яку можна побачити вживу і пояснити студентам наочно. Питань студенти задають дуже багато, тому я зробив висновок, що для них це не просто курс для «відсиджування», а місце, де можна отримати реальні знання. 

В ході занять я переорієнтовуюся, виходячи з потреб студентів, і дослухаюся до того, що вони хочуть почути від мене. Проводити семінари у формі опитування — це примітивно, я практикую групові роботи. Саме так можна відчути дух команди, адже на підприємстві проблеми вирішуються колективно і з порадами інших професіоналів. Таку методику навчання часто використовують у компаніях. А якщо хтось чогось не знає, то беручи участь в обговоренні, він це обов'язково почує.

Андрій Загорулько, викладач курсу «Особиста результативність та ефективність. Управління життям та часом», заступник генерального директора з проєктного управління компанії ІМК

На мій погляд, особиста ефективність починається з уміння управляти своїм життям і часом. Адже важливо знати, чого ти хочеш, до чого ти прагнеш, і контролювати цей шлях. Для управління життям я пропоную студентам використовувати своє авторське доопрацювання популярного інструменту «Колесо життя». На курсі ми розбираємося з процесом управління, визначаємо ключові сфери життя, у якому порядку їх потрібно «розставляти по колесу» і чому саме так.

Самомотивація. У наш час вміння мотивувати і підтримувати самого себе дуже важливі. Це величезний ресурс, що дозволяє рухатися вперед. З чого починається самомотивація, які принципи та інструменти допоможуть її розвивати? Це все ми розбираємо на курсі.

Розвиток особистості. Особисті якості. «Все починається з голови» — відомий вислів. Тому окрема увага приділена розвитку особистих якостей, формуванню позитивних звичок та розвитку позитивного мислення.

Планування та контроль виконання задач. Управління часом. Під час проходження курсу ми шукаємо відповіді на питання, актуальність яких в наш час тільки збільшується: Як управляти своїм часом? Що таке час? Як планувати свої задачі? Як контролювати свій рух до цілей? Чому ми втрачаємо час, і що з цим робити? 

Результативність, продуктивність та ефективність у роботі. Принципи та підходи. Вже понад 10 років я збираю різноманітні методи та інструменти, що допомагають мені та моїм колегам бути ефективними в професійній діяльності. Саме в професійній, тому що більшу половину свого часу ми проводимо на роботі. Від того, як ми почуваємося в офісі, наскільки ми є результативними, залежить наш настрій і стан вдома.

Застосування сучасних ІТ-рішень. Без ІТ сьогодні нікуди, тому важливо, щоб дана сфера стала помічником. Без чіткої структури та системи програми залишаються лише програмами, але з системою вони перетворюються на працюючі ІТ-рішення, які допомагають нам у житті та роботі.

Світлана Каленська, викладач курсу «Агрономія», доктор сільськогосподарських наук, професор, член-кореспондент НААН України, завідувач кафедри рослинництва НУБіП України

«Агрокебети» — це особлива магістерська програма з комплексним підходом до підготовки магістрів. А комплексність — це те, що відсутнє в багатьох магістерських програмах, адже кожна кафедра намагається «перетягувати» собі години.

Коли ми продумували навчальну програму по агрономії, то в першу чергу розуміли, що наш блок і блок механізації повинні викладатися паралельно. Наприклад, коли ми розглядаємо сівбу, то на механізації розглядають сівалки.

Студенти в аудиторії дійсно різні — хтось на бакалавраті вивчав агрономію, а хтось — засоби захисту рослин чи менеджмент. Спочатку навіть була думка зробити дві групи — одну з агрономічною освітою, а іншу — без. Адже складно викладати дисципліну, коли знаєш, що в аудиторії майже немає фахівців, або навпаки. Але ми намагаємося знайти золоту середину, бо розуміємо, що слухачам не потрібні глибокі знання з агрономії.

Перший семестр навчання трохи загальний, далі ми розглядатимемо технологію вирощування культур. Зараз ми робимо акцент на розумінні фізіологічних процесів, які відбуваються в рослині, для того щоб у майбутній практиці студенти мали уяву про позиції, які вони можуть контролювати в процесі своєї діяльності, та розуміли критичні точки, які є в агрономії.

Декілька разів ми зі студентами виходили на демонстраційне колекційне поле, коли в нас була тема «Класифікація культур, прилади для визначення вологості ґрунту та зерна, глибина заробки насіння».


Іванна Панасюк, AgroPortal.ua