Не тренд, а спосіб життя: як розвивається ринок заморожених продуктів

13 листопада 2025, 05:48 705

Категорія заморожених продуктів станом на 2024 рік оцінюється світовим ринком у $500 млрд. І вона стабільно зростає на 5-6% з року в рік.

Темпи зростання галузі можна порівняти зі сферою ІТ. Окрім цього, категорія заморожених продуктів удвічі перевищує сегмент шоколадних виробів і цукерок.

Дати оцінку українському ринку заморожених продуктів наразі складно, однак експерти зауважують, що він точно схожий на світовий. Про те, як розвивається категорія в Україні, та що є драйвером зростання заморожених продуктів, говорили фахівці фуд-індустрії під час New Food Summit 2025. 

Анна Мензатюк, директорка зі стратегічного розвитку бізнесу компанії «ЮГФУД» (ТМ VALESTO)

Заморожений продукт уже не є трендом на українському ринку — це невід’ємна частина життя людей через швидкість, зручність і якість. Ми це відчуваємо в категоріях випічки, заморожених напівфабрикатів, у сегменті HoReCa, який протягом 2 років дуже зростає і буде зростати далі.

Компанія МХП оцінює категорію ринку заморожених продуктів як дуже велику. Частка холдингу в даному сегменті незначна, але за останні 2 роки вона зросла майже вдвічі завдяки новим продуктам, які орієнтовані на потреби українців.

Анастасія Шмуляєва, керівниця розвитку категорії «Готова їжа» компанії МХП

Наші локомотивні продукти — це готові м’ясні рішення. Ми постійно спілкуємося зі споживачем і вдосконалюємо лінійку замороженої продукції завдяки новим ідеям і технологіям, аби задовольняти потреби клієнта. Коли з’являються нові рішення, виникає більший попит. Ми зростаємо в цій категорії.

Ринок В2В: еволюція замороженої продукції

Україна пройшла великий шлях у секторі заморожених продуктів — від хлібних напівфабрикатів, пельменів, вареників до готових інноваційних рішень «розігрій та їж». 

За словами власника Bakery Food Investment Олега Міщенка, заморожена їжа є одним із безпечних видів зберігання, тому кожна мережа намагається дати клієнту здоровий якісний продукт. Бізнеси розвиваються в цьому напрямі тому, що інвестують в обладнання, яке дає можливість мінімізувати людський фактор впливу, дає гарантію якості, починаючи від процесу виробництва до моменту споживання. 

Олег Міщенко, власник Bakery Food Investment

Споживач сьогодні хоче отримувати якісний продукт, швидкий перекус, доступний за ціною, що дає можливість розвивати сектор заморожених продуктів. Канал В2В у світі та в Україні має тенденцію до зростання, і кожна мережа намагається співпрацювати з виробництвом, аби створити кооперацію, яка дозволить задовольнити свого клієнта.

Інноваційний погляд виробників на ринок заморожених продуктів

Компанія «ЮГФУД» торік обрала стратегію періодично створювати щось нове, аби дивувати клієнта. Виробляють багато продуктів у різних категоріях, зібрали команду працівників, підкріпивши її інженерною службою, адже мінімізація втручання людини у виробництво продукту впливає на його якість

Анна Мензатюк, директорка зі стратегічного розвитку бізнесу компанії «ЮГФУД» (ТМ VALESTO)

Зібравши хорошу команду, ми прийняли рішення, що варто працювати над поданням продукту. Ми є лідерами у виробництві продукції з витяжного тіста, і унікальність його в тому, що воно крихке. Тому потрібно правильно подати товар споживачу, постаратися на початковому етапі напрацювати хороше паковання. 

Відвідавши кілька передових виставок у Китаї, цього року в компанії направили максимально всі сили, щоб ідеально розробити продукт, із максимальною якістю, оптимізувати процес виробництва та вдосконалити подання для кінцевого споживача.

Олег Міщенко, власник Bakery Food Investment

Як правило, виробник створює продукт, а споживач «голосує» за нього власним вибором. Ми не отримували запитів від клієнтів, які би сказали, що хочуть певний продукт, який ми маємо створити. Навпаки, ми пропонуємо продукти, а споживач уже має змогу вибрати, що йому більше до вподоби. 

За словами фахівця, ринок заморожування — це ринок виробника, а споживач визначає, чи залишаєшся ти на полиці, чи ні. Таким чином визначається розвиток тих категорій продукції, яка затребувана.

Сьогодні споживач більше орієнтується на м’ясні заморожені продукти. Раніше достатньо було однієї сосиски в тісті, наприклад, а зараз ринок потребує 5 видів таких сосисок у тісті. Натомість, солодкі складники в тісті втрачають популярність. Таким чином, виробник постійно пропонує свою продукцію на різний смак.

«Ми за місяць випускаємо 2-3 новинки на ринок. Також створюємо навіть із конкурентами певну колаборацію для розробки спільних продуктів. Наприклад, вони — лідери у виробництві м’ясної продукції, а ми виробляємо листкове тісто, але ми кооперуємося і створюємо один продукт, який запускаємо на ринок разом. Тому об’єднання, які дають споживачеві вибір і вигідні ціни, потрібні», — зазначає Олег Міщенко.

Інновації є драйверами ринку заморожених продуктів, вважає керівниця розвитку категорії «Готова їжа» компанії МХП Анастасія Шмуляєва. За останні 2 роки спільні колаборації компанії з іншими виробниками показують, що за цим майбутнє, адже є можливість запропонувати споживачеві той продукт, який він бажає, який швидко готується, є якісним і доступним.

Анастасія Шмуляєва, керівниця розвитку категорії «Готова їжа» компанії МХП

Потрібно шукати ці точки перетину, спільного росту, адже в будь-якому розвитку важлива швидкість. Якщо говорити про інновації, то варто зрозуміти: щоб освоїти технологію чи зробити щось суперінноваційне, потрібен час. Зараз життя прискорене, тож хто швидше задовольняє потребу споживача, той і виграв. Саме в цьому напрямку ми рухаємося. 

Заморожена піца від компанії МХП — це не суперінноваційне рішення в світі та в Україні, але для кінцевого споживача цей продукт створили саме тут. Це формує нові звички у споживанні, адже людина може за 7 хвилин приготувати вечерю, наприклад, і не чекати на доставку.

Крім того, незважаючи на те, скільки у компанії є новинок, провідними залишаються зрозумілі та прості продукти: котлети, нагетси — топвибір покупця.

Людина щодня споживає 2-2,5 тис. калорій. Категорія заморожених продуктів зростає, оскільки покупці переключаються з одного продукту на інший, і кожен виробник конкурує за ці калорії. Тому важливо бути в тренді, слідкувати за вподобаннями клієнта, адже за останні 5 років драйвером №1 на ринку готової їжі залишається бажання харчуватися різноманітно.

Портрет споживача

Фахівці ринку відмічають, що наразі зростає тенденція до харчування людей за межами дому. Збільшується кількість перекусів, різноманітність страв шалена, тому у споживача є можливість ці страви купити в супермаркеті, і це не лише заморожена продукція, а і вже приготована їжа. 

Досить шокуючим для експертів є ринок HoReCa (кулінарія в ритейлі), який почав стрімко зростати

Це зумовлено насамперед прагненням бізнесу до стабільності, а також — незначними затратами на собівартість продукції. Тому заморожені продукти стали готовим рішенням для рестораторів і бізнесу, щоб задовольнити власні потреби. Ще одним фактором є зменшення кількості фахівців. 

Анна Мензатюк, директорка зі стратегічного розвитку бізнесу компанії «ЮГФУД» (ТМ VALESTO)

Хороших фахівців сьогодні знайти складно, тому ми, опитавши провідних рестораторів України, дізналися, що практично всі звертаються з одним проханням: дайте готову базу продуктів, і це не стосується лише нашої категорії. Зі своїм продуктом ми зайшли в кулінарію — там інша ніша, інша, більш якісна продукція, що для нас стало базою.

Анастасія Шмуляєва, керівниця розвитку категорії «Готова їжа» компанії МХП

Ми бачимо великий попит на готову їжу. Сьогодні більшість чоловіків хочуть швидко поїсти, не готувати вдома, а за лічені хвилини отримати готову якісну страву. Другий момент — в Україні з’являється культура споживання готової їжі. 

Фахівці ринку заморожених продуктів зазначають, що в напрямі В2В працюють із професіоналами, які дають чіткий запит, що потрібно, а виробник зі свого боку може швидко розробити, допрацювати і запустити на ринок саме той продукт. Також виробники розвивають канал В2С і спостерігають за портретом споживача, за його вподобаннями, які враховують у розробці нових продуктів. Працюють і над сприйняттям споживачів, змінюючи усвідомлення, що заморожений продукт — це не напівфабрикат, а готове якісне рішення.


Вікторія Полевик, AgroPortal.ua