Місця на полиці вистачить усім. Частка рослинних альтернатив зростає, але вони не витіснять традиційні продукти

15 січня 2025, 05:56 248

Основною харчовою тенденцією у Європі минулого року стало здорове харчування та екологічні цінності. Споживачі надавали перевагу продуктам із високим вмістом омега-3 жирних кислот, вітамінізованій продукції та рослинній їжі.

Так, за даними Innova Market Insigts, попит на продукти з високим вмістом омега-3 виріс на 25%. Трендом також стали кондитерські та хлібобулочні вироби з вмістом вітамінів, продаж яких зріс на 22%. 

Ще один тренд, який варто відмітити, — паковання та прозорість виробників. Відомо, що 37% іспанських і 36% французьких споживачів вважають, що захист природи є важливим критерієм під час вибору бренду. Отже, екологічні цінності та чітка інформація про склад на пакованні стали обовʼязковими пунктами для виробників. 59% споживачів обирають товар, на якому доступно та зрозуміло зазначено всі компоненти та складники, а попит на екологічне паковання зріс на 30%. 


Альтернативи мʼяса на рослинній основі стають дедалі популярнішими. Про це свідчать цифри — за останні 5 років кількість запусків нових рослинних продуктів у Європі зросла на 25%. 

Як реагує на розвиток ринку рослинного харчування український споживач, AgroPortal.ua розповіла засновниця та організаторка професійного дегустаційного конкурсу Favorite Food&Drinks Олена Сініціна. 

Візит експертки на світову виставку харчових продуктів SIAL 2024 (м. Париж) підтверджує зацікавленість ринку в продукції рослинного походження, адже пропозицій виробників було чимало: готова їжа, заморожені напівфабрикати, рослинне молоко та напої з додаванням рослинних протеїнів.

propData.content.image
Олена Сініціна, засновниця та організаторка професійного дегустаційного конкурсу Favorite Food&Drinks

Відвідуючи супермаркети в Парижі, Женеві, Лозанні, Мюнхені та Дрездені, я звернула увагу на окремо оформлені холодильні вітрини та стелажі з продуктами рослинного походження, що говорить про сформований асортимент і споживацьку зацікавленість у такій продукції. На мою думку, останнє викликане не лише цікавістю певних груп споживачів до незвичного, смаковими уподобаннями, а й загальними трендами етичного ставлення до вирощування тварин і збереження довкілля.

За словами експертки, споживачами рослинної продукції є не тільки вегани, а й прихильники традиційних продуктів, оскільки останні шукають новий досвід споживання, враження та смаки. Чисельність населення в світі зростає, і його потрібно годувати, але, на думку Олени Сініціної, виробникам традиційних продуктів не варто боятися, що рослинна продукція їх витіснить. Навпаки, вона вбачає в цьому здорову конкуренцію за споживача, покращення технологій виробництва харчових продуктів і утримання тварин. 

«У попередні роки проведення конкурсу Favorite Food&Drinks рослинну продукцію виробники не надавали. Ми це повʼязуємо зі зниженням маркетингової активності через COVID і повномасштабне вторгнення, але впевнена, що в найближчому майбутньому ми отримаємо дегустаційні зразки рослинного походження для оцінювання «наосліп». Адже, як я вже зазначала, зацікавленість до продукції рослинного походження з боку споживачів та ритейлу зростає», — підсумувала засновниця конкурсу. 

За інформацією EuroWeekly news, азійська кухня стане одним із ключових трендів 2025 року. Такі страви як рамен, бульгогі та суші залишаться основними стандартами, але зʼявляться і новинки — азійські пельмені та страви з кімчі, що набирають популярності поруч із замороженими продуктами. 

Морські водорості завдяки своїй користі для здоровʼя та низькому впливу на навколишнє середовище теж популяризуються. 

Хрусткі текстури, білкова їжа та пряні смаки домінуватимуть, а курс на «протеїнізацію» залишиться актуальним. 

Американські ж експерти, зокрема RetailWire, прогнозують збільшення попиту на соуси та спеції неординарних комбінацій, експерименти зі смаком. Цей тренд підтверджується популяризацією таких інгредієнтів як лемонграс, бергамот, калабрійський чилі. 

Адаптація минулорічних трендів із погляду американських експертів 

Аналітики погоджуються з розвитком рослинних альтернатив. До прикладу, рослинні білки, такі як бобові, горіхи та насіння, стануть одними з ключових продуктів цього року. 


Єлизавета Котенко, AgroPortal.ua