Основною харчовою тенденцією у Європі минулого року стало здорове харчування та екологічні цінності. Споживачі надавали перевагу продуктам із високим вмістом омега-3 жирних кислот, вітамінізованій продукції та рослинній їжі.
Так, за даними Innova Market Insigts, попит на продукти з високим вмістом омега-3 виріс на 25%. Трендом також стали кондитерські та хлібобулочні вироби з вмістом вітамінів, продаж яких зріс на 22%.
Ще один тренд, який варто відмітити, — паковання та прозорість виробників. Відомо, що 37% іспанських і 36% французьких споживачів вважають, що захист природи є важливим критерієм під час вибору бренду. Отже, екологічні цінності та чітка інформація про склад на пакованні стали обовʼязковими пунктами для виробників. 59% споживачів обирають товар, на якому доступно та зрозуміло зазначено всі компоненти та складники, а попит на екологічне паковання зріс на 30%.
Альтернативи мʼяса на рослинній основі стають дедалі популярнішими. Про це свідчать цифри — за останні 5 років кількість запусків нових рослинних продуктів у Європі зросла на 25%.
Як реагує на розвиток ринку рослинного харчування український споживач, AgroPortal.ua розповіла засновниця та організаторка професійного дегустаційного конкурсу Favorite Food&Drinks Олена Сініціна.
Візит експертки на світову виставку харчових продуктів SIAL 2024 (м. Париж) підтверджує зацікавленість ринку в продукції рослинного походження, адже пропозицій виробників було чимало: готова їжа, заморожені напівфабрикати, рослинне молоко та напої з додаванням рослинних протеїнів.
Відвідуючи супермаркети в Парижі, Женеві, Лозанні, Мюнхені та Дрездені, я звернула увагу на окремо оформлені холодильні вітрини та стелажі з продуктами рослинного походження, що говорить про сформований асортимент і споживацьку зацікавленість у такій продукції. На мою думку, останнє викликане не лише цікавістю певних груп споживачів до незвичного, смаковими уподобаннями, а й загальними трендами етичного ставлення до вирощування тварин і збереження довкілля.
За словами експертки, споживачами рослинної продукції є не тільки вегани, а й прихильники традиційних продуктів, оскільки останні шукають новий досвід споживання, враження та смаки. Чисельність населення в світі зростає, і його потрібно годувати, але, на думку Олени Сініціної, виробникам традиційних продуктів не варто боятися, що рослинна продукція їх витіснить. Навпаки, вона вбачає в цьому здорову конкуренцію за споживача, покращення технологій виробництва харчових продуктів і утримання тварин.
«У попередні роки проведення конкурсу Favorite Food&Drinks рослинну продукцію виробники не надавали. Ми це повʼязуємо зі зниженням маркетингової активності через COVID і повномасштабне вторгнення, але впевнена, що в найближчому майбутньому ми отримаємо дегустаційні зразки рослинного походження для оцінювання «наосліп». Адже, як я вже зазначала, зацікавленість до продукції рослинного походження з боку споживачів та ритейлу зростає», — підсумувала засновниця конкурсу.
За інформацією EuroWeekly news, азійська кухня стане одним із ключових трендів 2025 року. Такі страви як рамен, бульгогі та суші залишаться основними стандартами, але зʼявляться і новинки — азійські пельмені та страви з кімчі, що набирають популярності поруч із замороженими продуктами.
Морські водорості завдяки своїй користі для здоровʼя та низькому впливу на навколишнє середовище теж популяризуються.
Хрусткі текстури, білкова їжа та пряні смаки домінуватимуть, а курс на «протеїнізацію» залишиться актуальним.
Американські ж експерти, зокрема RetailWire, прогнозують збільшення попиту на соуси та спеції неординарних комбінацій, експерименти зі смаком. Цей тренд підтверджується популяризацією таких інгредієнтів як лемонграс, бергамот, калабрійський чилі.
Аналітики погоджуються з розвитком рослинних альтернатив. До прикладу, рослинні білки, такі як бобові, горіхи та насіння, стануть одними з ключових продуктів цього року.
Єлизавета Котенко, AgroPortal.ua