Обсяги експортних перевезень зернових вантажів залізницею в першому кварталі 2024 року склали 9,9 млн т, що на 18,4% більше за аналогічний період минулого року. До того ж це рекордний обсяг для першого кварталу року за останні 4 роки.
Про це повідомив аналітик ринку логістики «УкрАгроКонсалт» Максим Харченко.
Він зазначив, що обсяги перевезення зернових вантажів у напрямку морських портів України склали 85% від загального експорту зернових вантажів.
«Активності залізничних перевезень у першому кварталі 2024 року сприяв нереалізований експортний потенціал першої половини 2023/24 МР, що вилилось у збільшення відвантаження зерна через глибоководні порти України», — пояснив фахівець.
За його даними, інтенсивність доставки зерна залізницею у морські порти України в квітні поступово зменшується. В першій декаді квітня відзначається падіння кількості вагонів зерновозів, що прямують у порти Великої Одеси, до 7479 вагонів, що на 324 менше, ніж наприкінці березня. Удари росії по інфраструктурі Одеської області негативно впливають на роботу морських портів та залізничних станцій. Після останньої атаки «Укрзалізниця» ввела обмеження на перевезення вантажів до станції «Чорноморськ-Порт». За продовження атак на залізницю експортери можуть бути змушені доставляти зерно до портів за допомогою автотранспорту.
«Щодо експортних перевезень агропродукції у напрямку західних прикордонних переходів, то в першому кварталі було перевезено 2,07 млн т агропродукції, що на третину менше, ніж в аналогічному періоді 2023 року. Відзначимо також, що в березні був зафіксований мінімальний обсяг експорту залізницею в 2023/24 МР. Загальний показник середньодобової передачі зернових вантажів на західних кордонах у квітні складає 285 вагонів на добу, що відображає зменшення на 32 вагони на добу порівняно з березнем. Схоже, що загальна тенденція до зменшення передачі вагонів на сухопутних коридорах залишається, і обсяги продовжать знижуватися», — підсумував Максим Харченко.