Маса всього експортного вантажу агропродукції буде вдвічі меншою, ніж зазвичай вивозили з України. Тому не буде такого тиску на обмежену логістику, як минулими роками.
Такий прогноз озвучив експерт логістики, член Комітету з логістики Європейської Бзнес Асоціації (ЄБА) Юрій Щуклін.
За його словами, підвищений попит на перевезення виникав, оскільки в липні-серпні аграрії терміново вивозили пшеницю, щоб звільнити склади під кукурудзу, половину якої потім прагнули терміново вивезти до грудня.
«Кукурудза з її врожайністю до 120 ц/га давала найбільшу масу зернового вантажу для залізниці. Але саме кукурудза й найбільше постраждала у 2022 році, оскільки витрати на її логістику вивели її виробництво за межі рентабельності. Цієї весни до логістичних проблем додалися проблеми зі збутом кукурудзи. Її хочуть купити, але ти не можеш за жодні гроші доїхати до покупців: закритий зерновий коридор, закрита Європа. Найгірше, чого досягли причетні до цього: наші виробники втратили фінансовий сенс у вирощуванні деяких культур. Хто при здоровому глузді вироблятиме те, що неможливо реалізувати? Тому аграрії вдалися до сівозмін, здебільшого відмовилися від кукурудзи й пішли в бік соняшнику, ріпаку, нішевих культур, які можна реалізувати з доданою вартістю», — констатує експерт.
Юрій Щуклін підсумував, що низка логістичних проблем українського аграрного сектору в 2022-2023 роках призведе в довгостроковій перспективі до втрати українськими експортерами аграрних ринків.