Депутати Європарламенту своїм голосуванням ратифікували Угоду про вантажні перевезення автотранспортом. Після схвалення документа Європарламентом ратифікувати угоду має Європейська Рада.
Про це повідомляють у Міністерстві інфраструктури України.
«Угода почала діяти ще до завершення ратифікаційних процедур — після підписання в Ліоні в червні 2022 року. Вона скасовує для українських перевізників необхідність отримувати дозволи для виконання двосторонніх і транзитних перевезень територією ЄС», — йдеться у повідомленні.
Завдяки цій угоді українські водії продовжують використовувати українські посвідчення водія та сертифікати про професійну компетентність для водіння в ЄС, які є в наявності, без необхідності отримувати міжнародне посвідчення водія.
Термін дії Угоди між ЄС та Україною — 1 рік. Україна та ЄС нині працюють над продовженням цього терміну ще на рік. Тривають технічні консультації.
У Мінінфраструктури наголошують, що ЄС та Україні ця угода дозволяє упорядкувати транспортну логістику, яка була порушена через повномасштабне вторгнення росії до України.
«Результат дії «транспортного безвізу» — збільшення товарообігу. За липень-вересень 2022 р. у порівнянні з квітнем-червнем 2022 р. фізичний обсяг експорту вантажів збільшився на 54%, а імпорту — на 67%. У грошовому вимірі експорт вантажів збільшився на 3,3%, а імпорт — на 38%.
Від початку дії «транспортного безвізу» з ЄС збільшилась і кількість автоперевізників, які перетинають державний кордон України в напрямку Євросоюзу. За липень-серпень 2022 р. їх стало на 21% більше порівняно з травнем-червнем цього ж року. А у порівнянні з аналогічним періодом 2021 р. — на 44%. Також перевізники стали більше (на 32%) перетинати кордон», — говорять у відомстві.