Про це заявила керівник аналітичного відділу НАЦУ «Укрцукор» Руслана Бутило, говориться у повідомленні асоціації цукровиків.
«Таке підвищення пояснюється поточною різницею орендної плати між власними і приватними вагонами. Тобто, якщо «Укрзалізниця» вирівнює орендну плату за свої вагони до ринкового рівня, то різниця автоматично перенесеться на тариф — мінімум плюс 20% до існуючої ціни», — сказала Бутило.
За її словами, для перевезення цукру, цукрових буряків, технологічних та інших матеріалів по Україні експедитори, з якими співпрацюють більшість цукрових компаній і цукрових заводів, використовують парк критих вагонів «Укрзалізниці», тому таке підвищення беззаперечно вплине на собівартість виробництва цукру.
«Найбільш затратними в структурі собівартості виробництва цукру є витрати на енергоносії на логістику готової продукції, тому такі зміни понесуть за собою і пряме підвищення собівартості виробництва», — пояснила експерт.
Для довідки: ПАТ «Укрзалізниця» затвердив процедуру визначення плати за використання власних вагонів компанії, яка почне діяти з 19 лютого 2018 року. За підрахунками компанії плата за користування піввагоном «Укрзалізниці» складе 542 грн на добу (без ПДВ), зерновозом — 655 грн на добу (без ПДВ), критим вагоном — 570 грн на добу (без ПДВ).