Обсяг твердих вантажних заявок із початком другого місяця зернового сезону залишається недостатнім для забезпечення сталого відновлення ринку в Чорноморському та Середземноморському регіонах.
Про це повідомив аналітик ASAP Agri та фрахтовий брокер Atria Brokers Павло Лисенко.
«Проте судновласники дедалі частіше озвучують підвищені фрахтові ідеї, сподіваючись на позитивну динаміку ринку в серпні, що ускладнює фрахтувальникам фіксацію тоннажу за бажаними ставками. Варто зазначити, що тимчасове закриття каналу Бистре допомогло власникам коастерів-суден у деяких випадках досягти вищих ставок під час перевезень із Дунаю. Втім, після поновлення його роботи 6 серпня тиск на фрахтові ставки з боку судновласників почав послаблюватися», — зазначив фахівець.
Таким чином, за даними фрахтового відділу Atria Brokers, фрахт панамаксу з глибоководних портів України до Південного Китаю оцінюється на рівні 43–45 $/т (+5 $/т за тиждень).
У сегменті хендісайзів фрахт для 30 тис. т кукурудзи з глибоководних портів України до східного узбережжя Італії зріс на 1 $/т — до 18–19 $/т.
У сегменті коастерів ставки для партії кукурудзи обсягом 6 тис. т з дунайських портів України до східного узбережжя Італії становлять 31–32 $/т — зростання на 2 $/т.
Фрахт баржами для партій кукурудзи обсягом 1-3 тис. т з Ізмаїла або Рені до Констанци оцінюється на рівні 11–12 €/т (без змін за тиждень).