Перевезення зерна панамаксами і баржами дорожчає

23 червня 2024, 08:40 1069

Фрахтові ставки на перевезення зерна з портів України цього тижня у секторі «панамаксів» підвищувались, так само як і в сегменті барж. А «костери» та «хендісайзи» значних змін не зазнали.

Про це повідомляє Українська зернова асоціація з посиланням на дані компанії ASAP.

Зазначається, що у секторі «панамаксів» власники суден успішно наполягають на вищих ставках на тлі активного попиту на поставки ячменю у кінці червня – першій половині липня. Погіршення ситуації в Червоному морі на тлі ще двох атак на судна також сприяє підвищенню ставок з боку судновласників. Так, за інформацією фрахтового відділу Atria Brokers, ставки фрахту «панамаксів» для транспортування пшениці чи кукурудзи з українських глибоководних портів до південного Китаю зросли на 4 $/т, до 52-54 $/т; ставки до південного В’єтнаму демонструють таку ж висхідну динаміку і досягли 50-52 $/т. Фрахт до Бангладеш зріс на 4 $/т, до 52-54 $/т.

У секторі «хендісайзів» ставки фрахту не зазнали значних змін і мають лише незначні корекції. Фрахт судна із кукурудзою з глибоководних портів Одеси до східного Середземномор’я знаходиться на рівні 20 $/т. Фрахтові ставки для транспортування тієї ж партії вантажу до Іспанії та східного узбережжя Італії становлять 23 $/т і 22 $/т відповідно. Фрахт до Тунісу зріс на 1 $/т, до 23-25 $/т.

Сегмент «костерів» розвивався аналогічним чином, а ставки залишаються на низьких рівнях із незначними коливаннями. Фрахтування такого судна з кукурудзою з українських портів Дунаю до Мармари зросло на 1 $/т, до 16-17 $/т. Ставки до східного узбережжя Греції залишаються стабільними на рівні 19-20 $/т. Немає серйозних змін щодо напрямку східного Середземномор’я, а відповідні ставки тримаються в межах 20-22 $/т. Водночас ставки до ізраїльських портів зросли на 1 $/т, до 26-27 $/т. Ставки до східного узбережжя Італії залишаються стабільними на рівні 26-27 $/т, тоді як до Іспанії вони знизилися на 1 $/т, до 28-29 $/т. 

Фрахтові ставки для барж продовжують зростати завдяки пожвавленню вантажопотоку з українських портів. Фрахт баржі для транспортування кукурудзи з Рені/Ізмаїлу до Констанци зріс на 1 €/т, до 11 €/т. Ставки фрахту для перевезення соняшнику з Рені/Ізмаїл до Русе/Сілістра зросли на 2 €/т, до 17-18 €/т.