Фрахтові ставки на перевезення зерна з українських портів у сегменті «костерів» та «панамаксів» цього тижня залишаються на минулих рівнях.
Про це повідомляє Українська зернова асоціація з посиланням на дані компанії ASAP.
«Водночас судновласники йдуть на подальші поступки в сегментах «хендісайзів» і барж, зважаючи на постійну нестачу попиту», — додають експерти.
Так, ставки фрахту для перевезення пшениці або кукурудзи «панамаксами» з українських глибоководних портів до південного Китаю та південного В’єтнаму залишаються на рівні 56 $/т і 54 $/т відповідно. Ставки до Бангладеш становлять 55-56 $/т.
У сегменті «хендісайзів» витрати на транспортування кукурудзи з портів Одеси до східного Середземномор’я впали ще на 1 $/т, до 22-23 $/т. Фрахтові ставки до Іспанії та східного узбережжя Італії також знизилися на 1 $/т, до 25-26 $/т і 24-25 $/т відповідно. До Тунісу вони залишилися на рівні 33-34 $/т.
Фрахт на перевезення кукурудзи «костерами» з портів Дунаю до Мармари та східної Греції залишається на рівні 17-18 $/т і 20-21 $/т відповідно. До східного Середземномор’я відповідні ставки стабілізувалися на рівні 22-24 $/т. Вартість транспортування тієї ж партії зернової до Ізраїлю становить 28-29 $/т. Щодо напрямків східного узбережжя Італії та Іспанії, то ставки фрахту залишаються на рівні 26-28 $/т і 30-31 $/т відповідно.
Фрахт баржі з кукурудзою до Констанци впав ще на 0,5 €/т, до 9-10 €/т. Така ж негативна динаміка спостерігається щодо відвантаження соняшнику — фрахт для барж до Русе чи Сілістри впав до 15 €/т.