Фрахтові ставки на перевезення зерна з українських портів цього тижня виглядають переважно стабільними в сегментах «костерів» та «хендісайзів».
Судновласники намагаються наполягати на підвищенні тарифів напередодні нового зернового сезону, однак доступних суден на ринку ще багато, і фрахтувальники продовжують диктувати свої умови, повідомляє Українська зернова асоціація з посиланням на ASAP.
Зазначається, що обсяг відкритого тоннажу для спотових дат збільшився на тлі дуже обмеженої торгової активності минулого тижня, оскільки багато гравців ринку відвідували галузеві заходи в Греції та Туреччині.
Сектор «панамаксів» також на боці фрахтувальників, і лише ринок барж продемонстрував ознаки пожвавлення цього тижня зі збільшенням кількості твердих замовлень. Власники барж відреагували на це досить оптимістично і вже спромоглися підвищити фрахтові ставки на 1 €/т, однак стійкого зростання ринку ще не видно.
Так, за інформацією фрахтового відділу Atria Brokers, ставки «панамаксів» на перевезення пшениці чи кукурудзи з українських глибоководних портів до південного Китаю становлять 48-50 $/т, до портів південного В’єтнаму — 46-48 $/т. Фрахт «панамаксу» з зерном до Бангладеш становить 48-50 $/т.
Фрахтові ставки в секторі «хендісайзів» залишаються переважно стабільними. Фрахтувальникам вдалося знизити ставки ще на 1 $/т лише до східного Середземномор’я. Таким чином, фрахт цих суден з кукурудзою з глибоководних портів до східного Середземномор’я знизився до 18-20 $/т. Ставки фрахту для транспортування тієї ж партії вантажу до Іспанії та східного узбережжя Італії залишаються на рівні 23-24 $/т та 21-23 $/т відповідно. Фрахт до Тунісу залишається на рівні 23-24 $/т.
Фрахт «костерів» з кукурудзою з українських дунайських портів до Мармари та східної Греції залишається на рівні 15-16 $/т та 19-20 $/т відповідно. До східного Середземномор’я ставки становлять 20-22 $/т. Фрахт з такою ж партією вантажу до Ізраїлю тримається на рівні 25-26 $/т. У напрямку портів східного узбережжя Італії та Іспанії фрахтові ставки залишаються на рівні 26-27 $/т і 29-30 $/т відповідно.
У сегменті барж фрахт судна з кукурудзою з Рені до Констанци зріс на 1 €/т — до 10 €/т, ставки на транспортування соняшнику до Русе чи Сілістри також зросли на 1 €/т — до 16 €/т.