Ситуація на ринках зернових перевезень у Чорному морі та Дунаї минулого тижня майже не змінилася порівняно з попереднім звітним періодом. Судновласники продовжують боротися з нестачею замовлень, тоді як перевага залишається на боці фрахтувальників, які продовжують дедалі опускати ставки.
Про це повідомляє Українська зернова асоціація з посиланням на дані ASAP.
Фахівці зазначають, що фрахтові рівні залишаються переважно стабільними в усіх сегментах ринку, однак ведмежі настрої зберігаються.
Таким чином, ставки фрахту для «панамаксів» на перевезення кукурудзи або пшениці з глибоководних портів Одеси до південного Китаю та південного В’єтнаму залишилися незмінними — на рівні 50-52 $/т і 46-47 $/т відповідно. При цьому ставки до Бангладеш дещо знизилися — на 1 $/т, до 50-51 $/т.
Ставки фрахту для «хендісайзів» на перевезення кукурудзи з глибоководних портів Одеси до східного Середземномор’я знизилися на 1 $/т, до 18-19 $/т. Подібне коригування у бік зниження спостерігається для напрямків Іспанії та східного узбережжя Італії, де відповідні ставки знизилися до 22-23 $/т і 20-21 $/т відповідно. Фрахт до Тунісу залишається стабільним на рівні 24-25 $/т.
Фрахтові ставки для «костерів», завантажених кукурудзою, з українських портів Дунаю до Мармурового моря та східного узбережжя Греції знизилися на 1 $/т, до 17-18 $/т і 19-20 $/т відповідно. Для напрямків східного Середземномор’я та Ізраїлю змін не спостерігається, і ставки залишаються на рівні 22-24 $/т і 29-30 $/т відповідно. Водночас ставки до східного узбережжя Італії впали на 1 $/т, до 25-27 $/т. Фрахт до Іспанії залишається стабільним на рівні 28-30 $/т.
Ринок барж виглядає стабільно. Фрахт для транспортування кукурудзи з Рені чи Ізмаїла до Констанци становить 10 €/т. Ставки для транспортування насіння соняшнику з Рені чи Ізмаїла до Русе чи Сілістри також залишаються на рівні 16 €/т.