Зазвичай фермери продавали свою продукцію трейдерам, які вже потім експортували зернові. Наразі близько 20% експорту — це продукція фермерів, що транспортується напряму.
Про це розповів президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов в інтерв'ю для НВ Бізнес.
«Після початку війни деякі фермери захотіли самостійно експортувати свою продукцію. Сказали, що самостійно доберуться і до Польщі, і до Румунії, і до Словаччини, і до Угорщини», — коментує Микола Горбачьов.
Також він додає, що до більшості країн світу зерно відвантажується кораблями, і так само це працює в країнах ЄС. Тільки вартість транспортування зросте.
«Наприклад, якщо умовно з Жашкова везти до Одеси чи через Чернівці до Констанци (Румунія). Ціна на зернові в Одесі та Констанці буде однаковою. Але ж до Одеси — усього 300 км, а до Констанци через Чернівці — 2000 км. Зрозуміло, що логістика до румунського порту дуже дорога, і фермеру вона невигідна. Тому він буде скорочувати посівні площі», — говорить президент УЗА.