Програма Тель-Авіву «Green in the City» допомогла створити міську ферму в самому центрі міста більше року тому.
Дах торгового центру теоретично може здатися сумнівним місцем для виробництва живильних овочів, але в реальності, це дуже зручне місце розташування, так як торговий центр є центральним місцем зустрічі багатьох міщан.
Ферма на даху розташувалася на вершині Дізенгоф-центру, великого бетонного торгового центру, побудованого в 1970-і роки. Усередині молу знаходиться вітальний дуже простий дерев'яний стенд ферми, який зустрічає відвідувачів різноманітністю свіжозібраних овочів, вирощених на фермі на даху цього будинку.
Стенд є в буквальному сенсі аномалією серед модних торгових точок і фуд-кортів, він явно не вписується в обстановку і краще підходить для традиційного ринку фермерів, але цей скромний маленький овочевий стенд має великий успіх.
Працює він на системі «чесного слова», довіряючи покупцям оплату покупки: бажаючі можуть взяти щось скільки захочуть і залишити справедливу винагороду (так роблять вісімдесят відсотків покупців). Овочі продаються настільки швидко, що запаси стенду доводиться поповнювати чотири рази на день.
Міська ферма на даху в Тель-Авіві робить набагато більше, ніж просто вирощує овочі на продаж. На додаток до своїх двох теплиць, які зайняли більш ніж 750 квадратних метрів простору даху, ферма пропонує освітні курси, де фермери викладають суспільні уроки з питань міського господарства та приготування їжі.
Група також продає комплекти гідропоніки і допомагає людям навчитися вирощувати свої власні продукти харчування в домашніх умовах.
Крім того, проект включає в себе програму по посадці дерев, діти з Тель-Авіву приїжджають на національне свято Ту бі-Шват, щоб посадити саджанці. Пізніше молоді дерева будуть розсаджені по всьому місту і Дізенгоф-центр отримає вуглецеві кредити за свою роботу.
Ще на даху є вулики, мед яких залишається недоторканим, і пташині гнізда, які залучають відвідувачів, а на нижніх рівнях центру знаходяться печери для кажанів.
Кількість виробленої продукції ферми вражає. Круглий рік щомісяця ферма виробляє 10 000 голів салату на додаток до 17 різних сортів зелені, трав і овочів.
Всі культури вирощуються на гідропоніці, або на горизонтальних або вертикальних установках. «Люди звикли їсти салат, вирощений певним чином, після того як він перебував у холодильнику протягом, як мінімум, тижня», — говорить директор ферми Менді Фальк (Mendi Falk).
«З гідропонікою салат збирають і продають всього за 15 хвилин. Він має зовсім інший смак».
Це дійсно дивно бачити, як торговий центр — символ сучасного споживання — був перетворений в ферму, створюючи доступ до свіжої їжі для тисячі міських жителів.
Листування оранжереї, освіжаючий контраст звичних магазинів є доказом того, що корисні поживні речовини можуть бути доступними для всіх, навіть у найнесподіваніших місцях. Для всього цього потрібене якесь інноваційне мислення, і Ізраїль, безумовно, може ним похвалитися.
AgroPortal.ua за матеріалами Facepla.net