Цього року він триватиме з 19 по 28 січня. В декількох десятках павільйонів представлені понад 70 країн, кожна з яких виставляє все найколоритніше: від кухні до культури, від традицій і до майбутнього, що якомога краще розкриває всю сутність тієї чи іншої місцевості для відвідувачів виставки.
Щоб почати спільну віртуальну подорож по цьогорічній виставці, пропоную трішки заглибитися в історію: хто не знає, дізнається, хто забув, згадає. Старт цьому заходу дала конференція сільськогосподарської асоціації, яка з кінця ХІХ століття проводилася щозими в Берліні. З часом це призвело до необхідності паралельно організовувати виставку-продаж різних свійських тварин, посівного матеріалу та технічних засобів.
І вже в 1935 році офіційно виставка розпочала свою історію, набула емблему, на якій зображено стилізоване колосся пшениці на зеленому тлі і яка стала візитною карткою «Зеленого тижня».
З 2005 року з’явилася цікава концепція країни-партнера виставки «Зелений тиждень». Розпочала цю традицію Чехія, а цьогорічна виставка проходить за підтримки квітучої Болгарії. Не просто так зазначила, що квітуча, адже ця країна славиться олійними трояндами, які квітнуть по всій Казанликській долині, відомій як Долина троянд. Тому навіть із заплющеними очима можна знайти павільйон цієї країни, адже, тільки-но зайшовши туди, відчуваєш приємний трояндовий аромат. Тут представлена велика кількість продукції на основі трояндової олії: парфуми, напої, шоколад та інші солодощі. Протягом дня в павільйоні лунає драйвова жива музика та влаштовуються запальні болгарські танці, які не залишать байдужим жодного відвідувача.
Як виявилося, окрім цього, Болгарія може похвалитися тисячолітньою виноробною історією. Болгарські вина користуються величезною популярністю серед гурманів і любителів якісного вина вищого класу, що представлено на виставці.
Минулорічна країна-партнер — Угорщина — хоч цього року вже не мала цілого павільйону, але все одно представила велику кількість продукції з м’яса, мед, різні спеції і приправи, паприку та гострий перець.
Кожен охочий міг покуштувати традиційний угорський гуляш, що являє собою смачний густий суп з м’ясом, овочами і паприкою. Гуляш вважався колись стравою пастухів, адже він досить простий у приготуванні.
Приємно здивувала смачними сирами Норвегія, адже це не перша країна, яка приходить на думку, коли йдеться про сир. Як виявилося, один із норвезьких виробників отримав титул «Кращий сир у світі» за свій блакитний Kraftkar. Чи справді цей сир найкращий? Абсолютно, він дуже смачний, тому раджу спробувати.
Якщо поставити запитання, яка європейська країна може похизуватися найбільшим ринком устриць, то ви, безумовно, почуєте, що це Франція. В рамках «Зеленого тижня» вона це підтвердила. Якщо ви коштували устриці лиш раз і вони вам не сподобалися, не варто зупинятися, спробуйте різні сорти, впевнена, що знайдете, який буде вам до смаку.
Окрім цього, на прилавках французького павільйону можна було побачити величезну кількість ковбас, конкуренцію яким складає лиш сир, обидва продукти тут найпопулярніші з пліснявою. Ковбаси виготовлені зі свинини, яловичини, оленини, кабана, а ще з фісташками, волоськими горіхами, інжиром, сиром, і цей список ще можна продовжувати і продовжувати.
Якщо ви любите оливки з різними прянощами та начинками, то вам варто відвідати італійський павільйон на «Зеленому тижні». Італія представила велику кількість різних оливок, і це не дивно, адже вважається, що її продукція найякісніша.
Запальна музика на виставці лунає майже в кожному павільйоні, а в голландців це вийшло особливо колоритно, адже вони вміло відтворили своє тюльпанове поле в столиці Німеччини. Безумовно, саме Нідерланди відомі тюльпанами на весь світ, що вкотре довели на «Зеленому тижні».
А для любителів сирів Швейцарія або ж, як її ще називають, «Королівство сирів» представила найрізноманітніші види цього продукту. Важливо серед усього розмаїтті визначитися, який із цих сирів саме ваш. Але навіть якщо не зможете вибрати один, згодна з багатьма, що цей пошук буде неймовірно приємним.
Що ви знаєте про Королівство Марокко? Для того щоб знайти відповідь на це запитання і відчути його атмосферу, варто для початку відвідати павільйон, де представлена ця країна. І повірте, стиглі мандарини, безкраї дюни і стада верблюдів — це лише найменше, з чим асоціюється ця країна, яка є неймовірно контрастною та колоритною.
Це, на жаль, лише невелика частина всього того, що представлено на всесвітньо відомій виставці «Зелений тиждень» у Берліні. Писати можна багато, але, як кажуть, краще один раз побачити, ніж сто раз почути. Тому раджу кожному з вас хоча б раз відвідати Grune Woche.
Ольга Кухар, спеціально для AgroPortal.ua