Україна у 2022 році збільшила виручку від експорту м’яса та субпродуктів на 9% — до $925 млн.
Про це говориться у повідомленні ННЦ «Інститут аграрної економіки».
При цьому обсяги експорту м’яса птиці знизились на 10% — до 413 тис. т, а вартість його реалізації зросла на 19%, досягнувши $853 млн.
За даними науковців, у 2022 році продовжилась географічна диверсифікація збуту м’яса та субпродуктів українського виробництва. Водночас частка країн ЄС у вартісному виразі збільшилась порівняно з 2021 роком і склала 39%.
«Характерною рисою 2022 року стали перестановки в рейтингу ключових імпортерів українського м’яса», — зауважив заступник директора ННЦ ІАЕ академік НААН Микола Пугачов.
«Нідерланди, які протягом 2017-2019 років очолювали топ-10, повернули собі лідерство у рейтингу, закупивши торік в Україні понад чверть (27,3%) вітчизняного експорту м’ясопродукції на суму $252 млн», — розповів він.
Саудівська Аравія перемістилася на друге місце. Ця країна закуповує в Україні виключно м’ясо птиці. Торік обсяги постачань українського м’яса туди склали 81 тис. т на суму $220 млн, частка в загальному експорті м’яса — 23,8%. Таким чином, Нідерланди і Саудівська Аравія закуповують більше половини експорту української м'ясної продукції.
Значними є також частки Словаччини (7%), Китаю (4,8%), ОАЕ (4,5%), Туреччини (3,6%).
Загалом ці країни принесли 71% доходів від продажів Україною м’яса на глобальному ринку.