Про це йдеться у повідомленні Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО).
«Причина в тому, що 99% усього меду експортується в бочках — тобто, без упаковки, без бренду, та фактично без доданої вартості. Середня ціна такого меду в 2017 році на європейському ринку не перевищує $2 за кілограм», — зазначила національний консультант FАО Анна Бурка.
За її словами, причина низької ціни в тому, що близько 90% українського меду на експорт — це мед з соняшнику, а без різноманіття сортів важко сподіватися на вищу ціну.
«Такий підхід не дозволяє використати ті сучасні споживацькі тренди, що панують на ринках Європи та можуть принести експортерам додаткову виручку», — зауважила експерт і додала, що європейські споживачі шукають інноваційні продукти з новими цікавими смаками — наприклад, з прянощами, з горіхами та ягодами, травами, гострий мед із перцем, різноманітні види крем-меду.
Органічна продукція також є безумовним фаворитом ринку — разом із монофлорними сортами меду.
Вихід на експорт у спеціалізовані магазини та торгові мережі з упакованим товаром, за словами експерта, принесе значно більшу маржу. Європейські ціни на квітковий мед — близько 5,3 €/кг, на крем-мед — 6,6 €/кг. Органічний мед коштує набагато дорожче: квітковий — 13,3 €/кг, а монофлорна акація — вже 14,1 €/кг.
«Тільки в кооперації, спільними зусиллями можна вийти на рівень, який дозволить збільшити асортимент, налагодити пакування та ефективний маркетинг продукції», — переконана Анна Бурка.